یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۸۰ لیتر انواع فرآورده نفتی در سه ماهه اول امسال از طریق خطوط لوله منطقه شمال‌شرق انتقال یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۲۵۵۰۱۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ معاون عملیات منطقه خطوط لوله مخابرات نفت شمالشرق مرکز شاهرود گفت: شاخص نمودار مقایسه‌ای رشد انتقال فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله منطقه شمال‌شرق در بهار ۹۹ نمایانگر این امر است که انتقال بنزین پاک (یورو ۴) با ۲۰۰ درصد افزایش بیشترین درصد رشد را دارا بوده و امسال به رقم ۱۳۸ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۹۰ لیتر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۶ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۳۰ لیتر بوده است.
حسین ابراهیمی افزود: بعد از بنزین پاک بیشترین سهم انتقال مربوط به بنزین معمولی است که در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۱۴۸ درصد رشد داشته و به رقم ۴۹۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۳۷۲ لیتر رسیده است.
وی تصریح کرد: انتقال نفت گاز (گازوئیل) پاک نیز در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد رشد داشته و به رقم ۵۴۸ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۹۰ لیتر رسیده است.
معاون عملیات منطقه شمال‌شرق ادامه داد: در انتقال نفت گاز معمولی شاهد کاهش ۲۳ درصد هستیم و از رقم ۴۹۳ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۱۳ لیتر در بهار ۹۸ به رقم ۳۸۰ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۴۶۱ لیتر در بهار امسال رسیده‌ایم که با توجه به افزایش ۱۹ درصدی نفت گاز پاک، این امر نشان دهندۀ روند موفقیت آمیز جایگزینی فرآورده‌های نفتی معمولی با فرآورده‌های پاک (یورو ۴) است.
به گفته وی؛ نفت سفید انتقال یافته در سه ماهه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد کاهش داشته و به رقم ۷۳ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۶۷ لیتر رسیده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: امسال در بحث انتقال نفت جت ۱۰۰ درصد کاهش داشته‌ایم که شاید کاهش پرواز‌های فرودگاه مشهد به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از دلایل مهم آن است.
معاون عملیات منطقه شمال‌شرق در پایان گفت: بررسی نمودار انتقال فرآورده‌های نفتی به سه نیروگاه‌های حوزه فعالیت منطقه شمال‌شرق نشان می‌دهد که در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۴۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی به نیروگاه‌های سمنان، شاهرود و نیشابور انتقال یافته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
منطقه شمال‌شرق وظیفه سوخت رسانی به پنج استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان و سمنان و همچنین تامین سوخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شهرستان‌های شاهرود، سمنان و نیشابور را بر عهده دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها