خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین:

تقویت بحث عفاف و حجاب، در مقابله با هجمه های فرهنگی از اقدامات بسیج دانش آموزی است

سرباز گفت: تقویت بحث عفاف و حجاب، در مقابله با هجمه های فرهنگی از اقدامات بسیج دانش آموزی است
کد خبر: ۹۲۵۵۸۹۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، محمد سرباز گفت: از اقدامات بسیج دانش آموزی، بحث تقویت روحیه عفاف و حجاب در بین نوجوانان و جوانان و ارزش گذاری به این مهم در سطح جامعه است

 

محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: یکی از مباحث مهم ما ارتقا سطح آموزش جامعه هدف است و همواره این امر توسط این سازمان با ایجاد آمادگی در مربیان و معلمان در حوزه تئوری ایجاد شده است.

این امر بعنوان وظیفه سازمان بسیج و سپاه در راستای آمادگی رزمی آحاد جامعه با همراهی ادارات کل آموزش و پرورش در سطح استان ها در پایه های نهم، دهم و دوازدهم در قالب دروس آمادگی دفاعی وجود داشته که در همین حین انتقال ارزش‌های انقلابی به دانش آموزان انجام می شود و سعی می کنیم از حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت در راستای آموزش به دانش آموزان بهره مند شویم.

سرباز یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات محوری ما در راستای انتقال این فرهنگ، برگزاری اردوهای راهیان نور است که در قالب اردوهای راهیان نور همه ساله از آبان ماه تا اسفندماه این اردوها برگزار می شود و سالانه چندین هزار نفر به این اردوها اعزام می شوند و تاثیرات روحی معنوی بالایی در ارتقا معنوی دانش آموزان و تاثیر جدی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

 

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم با توجه به تاکید موکد مقام مغظم رهبری، بحث پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی متنوع برای بازه های دانش آموزی به ویژه در تعطیلات تابستان است و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، سازمان بسیج دانش آموزی این عرصه را خالی نگذاشته و سعی کرده در موضوعات مختلف برنامه داشته باشد و در این ایام، این عرصه دارای برنامه‌هایی از جمله طی سه روز گذشته ماموریت بزرگ علمی در سراسر کشور می باشد که اقدام جدی سازمان در راستای برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان است.

 مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار کرد: یکی از سرفصل های برنامه ای ما بعنوان اهداف سازمان بسیج دانش آموزی، بحث تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی با محوریت تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی است که خواسته جدی مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پرورش است که بسیج بعنوان بازوی کمی این وزارت در این راستا مطالبه خواهد داشت و اقدام جدی در این عرصه تربیتی وجود دارد.

 

وی افزود: بحث تربیت نیروی جهادی دانش آموز در قالب برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم استان و کشور که یک عمل جدی است و در قالب طرح های بسیج دانش آموزی انجام می شود و تربیت نیروی جهادی در راستای رفع محرومیت از مناطق محروم و نیز تأثیرات روحی در نوجوانان است که روحیه جهادی را در بین این قشر ایجاد می کند و اقدامی تربیتی و مثمر ثمر است.

 

سرباز اضافه کرد: تقویت مسجد محوری در قالب طرح بهنام محمدی از دیگر اقدامات این قشر بسیج است که در با هدف پیوند خانواده، مدرسه و مسجد اقدامی جدی برای ایجاد روحیه مذهبی دانش آموزان با محوریت مسجد می باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث شبکه سازی نیروهای انقلابی در مدارس و تشکیل شوراهای بسیج دانش آموزی و هیات های اندیشه ورز در استان که اقدامی در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن و اقدامی در راستای استفاده از ظرفیت جوانان در تراز انقلاب است که در حوزه فضای مجازی، مقابل اقدامات ضد فرهنگ دشمن است که جنگ نرم دشمن را در فضای مجازی خنثی خواهد کرد و بسیج دانش آموزی اقدامات خوبی در این زمینه داشته است.

 

 وی یادآور شد: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و خانواده های آنها جزو اهداف سازمان بزرگ دانش آموزی استان بوده و امروز به دلایل مختلف از جمله مشکلات عمده معیشتی به ویژه در مناطق محروم شاهد آسیب های اجتماعی جدی در بین نوجوانان و خانواده های آنان هستیم. سعی ما این است با مهارت آموزی و برگزاری برنامه های متنوع در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی و رفع این آسیب ها قدم برداشته و اثرگذار باشیم.

 

مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: از اقدامات ما بحث تقویت روحیه عفاف و حجاب در بین نوجوانان و جوانان و ارزش گذاری به این مهم در سطح جامعه است و دشمن همواره در پی تخریب این روحیه در بین جوانان است که در حقیقت اعتقادات جامعه از درون تهی شود.

فضای رسانه ای غرب مستقیما خانواده را هدف قرار داده و سازمان ما به عنوان یک فریضه در راستای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب گام برداشته و با همراهی سازمان های مربوطه و با استفاده ازظرفیت فرهنگیان انقلابی و مربیان پرورشی این عرصه را تقویت می کند.

 

سرباز اظهار کرد: از برنامه های مهمی که در راستای برنامه های آموزش و پرورش داریم تقویت روحیه نشاط و امیدآفرینی در خانواده هاست که جزو مطالبات مقام معظم رهبری بوده و همچنین با توجه به اینکه همه تلاش دشمن جهت ایجاد یاس و ناامیدی در کشور جهت تضعیف روحیه انقلابی جوانان است تا از انقلاب فاصله بگیرند، لذا سازمان در مسیر ایجاد نشاط با ارائه آمارهای حقیقی از رشد انقلابی و روند صد برابری توسعه به جوانان و خانواده و مردم تلاش می کند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار