خطیب جمعه رابر در اهانت به مرجعیت شیعه گفت: اقدام اهانت آمیز روزنامه سعودی الشرق‌ الاوسط در انتشار کاریکاتوری موهن با هتک حرمت آیت‌الله سیستانی پدر معنوی کشورعراق اوج وقاحت خود را نشان داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۲۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر با گرامیداشت ۲۱تیرماه ۱۳۱۴سالروز حماسه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب گفت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز ظهور دو فضیلت حیا و غیرت است .

وی افزود: حیا و غیرت از نشانه های اصلی ایمان است بدون حیا و غیرت انسان بی ایمان است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روایتی از پیامبر آخرالزمان در مورد حیا تأکید کرد: هر دو حیا و غیرت نشانه ایمان است، فریضه حجاب اسلامی حاکی از این است وقتی این فضیلت در کسی جمع شود می تواند در سنگر عفاف و حجاب در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن مجاهدت کند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) هم حرم و حریم دارد، حریم حضرت زینب(س) حریم عفاف و حرمت حجاب اسلامی است قطعاً اجر شیر زنان مدافع حریم کمتر از ارزش کار شیر مردان مدافع حرم نیست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با توجه به اینکه ۴ماه از آغاز سال ۹۹می گذرد به گوشه ای از فرصت ها و تهدیدها این سال سرنوشت ساز،جهت دهنده و تعیین کننده اشاره کرد و گفت: اولین فرصت سال ۹۹را با اوج گیری کرونا مهمان ناخوانده آغاز کردیم مشارکت فعال مردم، انتشار عطر مواسات همدلی مومنانه بهترین و زیباترین تصاویر انسانی و اخلاقی را پیش روی جهان قرارداد.

وی با اشاره به فرصت دوم افزود: خرداد ماه امسال؛ مجلس یازدهم با ترکیب جوان آرایش انقلابی و تحول خواهی آغاز به کار کرد امید ها را به اصلاح و تحول بیش از بیش تقویت کرد.

امام جمعه رابر با قدردانی از حضور نماینده پرتلاش شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه در نماز جمعه رابر عنوان کرد: هر سه ماه یکبارحضور نماینده را در مصلی حضرت زهرا (س) خواهیم داشت و با ارائه گزارش عملکرد پای درد دل این مردم شهرستان گوش فرا می دهد.

وی افزود: امید داریم گوشه ای از این مشکلات و گرفتاری ها این مردم سه شهرستان به ویژه حوزه انتخابی شهرستان رابر زادگاه سردار دلها با تلاش این نماینده محبوب برطرف شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرصت سوم یادآور شد: عملکرد خوب عدالت محورانه و فساد ستیزانه قوه قضاییه موجب شده است تا در نظرسنجی های مختلف این قوه و رئیس آن مصداق والای را از اعتماد به نظام اسلامی ذخیره کند.

وی با اشاره به فرصت چهارم گفت: فراهم شدن مقدمات دولت جوان و حزب اللهی و تقویت قوه مجریه در سال ۹۹اتفاق خواهد افتاد ثمرات آن در بهار ۱۴۰۰ نمودار خواهد شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرصت پنجم عنوان کرد: تاب آوری بی نظیر مردم در تحریم ها و نیز بی تدبیر ها و ضعف های آشکار مدیریتی دولتمردان حکایت از بصیرت ملت آگاه ما دارد.

وی اضافه کرد: مشکلاتی در بین الملل از آمریکا و اروپا وجود دارد در دوران کرونا ضعف و مدیریتی رسوا کننده از آمریکا و اروپا بهترین فرصت برای قوی شدن ایران اسلامی است همه این فرصت ها مرهون لطف الهی، عنایات مهدوی و هدایت های رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه رابربا اشاره به تهدیدات پیش رو گفت: یکی از این تهدیدها دولت کنونی گرفتار یک بی برنامه گی شده است همه مشکلات را در رفع مشکلات هسته ای به اجرای برجام پیوند داده است.

وی افزود: یکی از این تهدیدها میدان ندادن به نیروهای کار آمد و فقط اعتماد به گروه خود معضلات و مشکلاتی عدیده خواهد شد محدود ماندن حلقه یاران ضعف در جذب حداکثری از جمله این تهدیدهاست .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، تحرکات عناصر خود باخته، برید و پشیمان که سابقه بیش از۳۰ سال پست های مدیریتی در دولتهای مختلف داشته اند امروز نامه سرگشاده می نویسند وفرمول فرار ازجلو را پیش گرفته اند را تهدید ددیگر برشمرد و اذعان کرد: امید دارم با لطف خداوند منان همان جمله سردار شهید مقاومت که فرمودند: در دل این تهدیدها فرصت هایی نهفته شده است و این فرصت ها زمینه ساز حکومت جهانی مهدی موعود باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با محکوم کردن خطای راهبردی آل سعود در اهانت به مرجعیت شیعه گفت: اقدام اهانت آمیز روزنامه سعودی الشرق‌ الاوسط در انتشار کاریکاتوری موهن با هتک حرمت آیت‌الله سیستانی پدر معنوی کشورعراق اوج وقاحت خود را نشان داد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: آل سعود و بن سلمان کم عقل از شکست های منطقه ای دریمن زمینگیر شده اند با یک عملیات انتحاری رسانه ای به ساحت مقدس مرجعیت که رهبر سیاسی، اجتماعی پدرمعنوی ملت بزرگ عراق و ولنگرگاه ثبات این کشور حمله کرده وهتک حرمت نموده اند .

وی ابراز کرد: این خطای راهبردی موجب انزجار مردم از عربستان شده و ما باحمایت قاطع اعلام می داریم با این حرکات احمقانه بزودی آل سعود به پرتگاه سقوط تبدیل می شود وشاهد نابودی او دردنیا خواهیم بود.

امام جمعه رابر درپایان با قدردانی ازتحول های صورت گرفته در حوزه آموزش وپرورش شهرستان رابر گفت: قریب ۸۰ درصد زیرساختهای آموزشی شهرستان فرسوده بودند که با همت مدیران کل آموزش وپرورش، نوسازی شده است.

وی با اشاره به ویروس کرونا وتعطیل شدن فضاهای آموزشی و آموزش بصورت مجازی تأکید کرد: زمینه های آموزش پرمحتوا با کیفیت بالا فراهم و قدری از دغدغه دانش آموزان و والدین کم شود

خطیب جمعه رابر افزود: متوسطه اول نمونه دولتی برای آغاز سال تحصیلی جدید شروع به کار می کند و متوسطه دوم برای سال آینده مقدمات آن فراهم خواهد شد .

خطیب جمعه رابر همچنین درادامه مباحث گذشته پیرامون سیره ائمه (ع) گفت: هدف همه ائمه از پیامبر(ص) تا پیامبر آخرالزمان(عج) هدایت و رهانیدن مردم ازضلالت بود که خداوند متعال ۱۲۴هزار پیامبر و۱۲ امام با هدف واحد برای مبارزه با گمراهی فرستادند.

وی افزود: گمراهی های زمان ائمه باهم فرق می کرد درزمان شعیب به گناه اقتصادی وکم فروشی، زمان لوط شهوت رانی، زمان موسی پیروی از بت پرستی ودنبال فرعون رفتن بود.

خطیب جمعه رابر بابیان اینکه همه انبیاء الهی بر۳ موضوع توحید، دعوت مردم به معاد وعمل صالح تاکید دارند و به این سه محور دعوت می کردند که حذف هریک ازاین مبانی نقص در دین است افزود: گمراهی وضلالت نیز اقسامی دارد انحراف اعتقادی، رفتای و گفتاری است.

وی با اشاره به اینکه اکنون داعش، تکفیری ها روی افکارکارکرده که یک انسان حاضر خود را منفجر و آن را برای خود امتیاز وخرید بهشت است گفت: بر کرده افکار سوار شدن همان صحنه کربلا را شکل می دهد اکنون دشمن در این سه محور کار می کند دنبال انحراف و شبهه جوانان ما هستند.

ارسال نظرات