خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران از پیگیری ویژه مجلس برای تصویب لایحه«صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان» خبر داد و تاکید کرد: اگر دولت این لایحه را ارائه نکند، مجلس طرح می دهد.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۱۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،فاطمه قاسمپور، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اخیراً نامه‌ای به معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تسریع در ارسال لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان» و لزوم تبدیل سریع‌تر آن به قانون، نوشته است.

در متن نامه قاسمپور به ابتکار با تاکید بر لازم طی سریعتر فرایند قانونی شدن لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان»، آمده است: علیرغم آنکه لایحه مذکور در قوه قضائیه با همکاری آن معاونت محترم نیز بررسی شده است، متاسفانه در دولت مغفول مانده است.با توجه به ارتباط موضوع با آن معانت، مقتضی است پیگیری فرمایید نسبت به بررسی لایحه یاد شده و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی تسریع صورت گیرد. 

قاسمپور در این نامه می‌افزاید: شایان ذکر است چنانچه این لایحه در زمان مقتضی یکماه به مجلس ارسال نگردد، اینجانب به همراهی تعدادی از نمایندگان مجلس آمادگی داریم طرح امنیت زنان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماییم.

لازم به ذکر است لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان نه ماه پیش و در شهریور ۹۸ بعد از بررسی کارشناسی و اصلاح توسط قوه‌قضاییه، در اختیار معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری قرار گرفته است. اما از آن تاریخ تاکنون علیرغم شعارهای دولت در حمایت از حقوق زنان، خبری از این لایحه نرسیده است.

 

ارسال نظرات