حضرت زهرا(س) آیینه ی تمام نمای حجاب وعفاف اسلامی است

مسول نمایندگی ولی فقیه درناحیه بوموسی گفت:حضرت زهرا(س) آیینه ی تمام نمای حجاب وعفاف اسلامی است
کد خبر: ۹۲۵۶۵۵۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

مسول نمایندگی ولی فقیه در گفتگو باخبرنگاربسیج هرمزگان اظهارنمود: بیست یکم تیر ماه رو‌ز حجاب وعفاف نامگذاری شده است حجاب یک حکم شرعی و واجب قرانی است که همه بانوان ملزم به رعایت ان می باشند و یکی از مصداق استقلال و ازادی حجاب و عفاف می باشد که عفاف ثمره خونهای زیادیست که ریخته شده است.
غلامعلی رمش افزود: موضوع مورد بحث، عفاف در رفتار در حیطه ی حجاب و پوشش است. عفت، به معنی پارسایی و آن حالت نفسانی است که انسان را از غلبه ی شهوت باز دارد. قرآن به چند رفتار عفیفانه، از جمله رعایت عفت در گفتار، نگاه، شهوت، پوشش و عفت در کردار - به ویژه در زنان - اشاره می کند و تاکید کرد: صحبت کردن زنان با نامحرم باید عفیفانه و به دور از نرمش و نازک کردن صدا باشد و از هرگونه سخنان غیرضروری و بیهوده پرهیز شود. 

وی خاطرنشان کرد:در نگاه به نامحرم، زنان همانند مردان از چشم چرانی منع شده اند و باید از نگاه بد و هوس آلود چشم پوشی کنند؛ چرا که دیده به منزله ی دروازه ی دل است و اگر کنترل نشود، در کشاندن آن به سمت گناه نقش زیادی دارد.

او یاد آورشد:قرآن زنان را مکلف می کند جاذبه ها و زینت های ظاهری و باطنی خود را آشکار نکنند، مگر آن چه نمایان است. آن ها باید پوششی مناسب که تمام گردن و سینه و اندام ها و زینت های پنهان آن ها را مستور کند داشته باشند که موجب تهییج شهوت مردان و در نتیجه آزار و اذیت خود توسط افراد بیماردل نشود.

این مسئول بیان کرد:کردار و راه رفتن آن ها نیز باید به دور از جلوه، خودنمایی و جلب توجه باشد. در نظام مقدس اسلام، این امور کاملاً حکیمانه و به مصلحت زن و اجتماع وضع گردیده است
رمش درپایان گفت: با دقت در سیره ی حضرت زهرا(س)، آن اسوه ی به تمام معنا، در می یابیم که ایشان آیینه ی تمام نمای حجاب و عفاف اسلامی است. زنان با الگوگیری از آن حضرت در رعایت حجاب و عفاف و پوشش کامل و داشتن رفتاری به دور از خودآرایی و خودنمایی، می توانند آرامش و آسایش و امنیت خود، خانواده و جامعه را به ارمغان بیاورند و از گسیختگی بنیان خانواده جلوگیری کنند و مانع بسیاری از فتنه ها که ریشه در عدم رعایت و حفظ حریم عفاف دارد، گردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار