خبرهای داغ:

افراد زیر ۱۸ سال چگونه باید کد بورسی دریافت کنند؟

افراد زیر ۱۸ سال برای دریافت کد بورسی باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند سپس به همراه ولی یا قیم خود برای احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند که در این مرحله لازم است مدارک شناسایی خود فرد و ولی یا قیم ارائه کنند.
کد خبر: ۹۲۵۶۶۲۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از مزیت‌های مهم بازار سرمایه امکان حضور افرادی در سنین مختلف است که باعث شده در هر خانواده اعضای آن با هر سن و مدرک تحصیلی سرمایه‌های خرد و کلان‌شان را وارد بازار سرمایه کنند.

ثبت‌نام جهت دریافت کد بورسی برای سنین بالای ۱۸ و زیر ۱۸ سال انجام می‌شود افراد بالای ۱۸ سال در صورت داشتن مدرک دیپلم می‌توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند و با انتخاب کارگزاری معاملات برخط خود را انجام می‌دهند.

افراد زیر ۱۸ سال برای دریافت کد بورسی باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند سپس به همراه ولی یا قیم خود برای احراز هویت  به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کنند که در این مرحله لازم است مدارک شناسایی خود فرد و ولی یا قیم ارائه کنند. پس از انتخاب کارگزاری و ثبت‌نام در سایت آن فرد به همراه ولی یا قیم به دفاتر پیشخوان یا کارگزاری برای احراز هویت کارگزاری مراجعه می‌کند.

تفاوتی که  بین معاملات بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال وجود دارد این است که افراد زیر ۱۸ سال باید کد معاملاتی آفلاین را دریافت کنند درخواست خود را ثبت کنند.  افرادی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می‌کنند می‌توانند سفارش خرید یا فروش سهام را خودشان در سیستم به صورت آنلاین و لحظه‌ای ثبت کنند علاوه‌بر این امکان ویرایش درخواست‌شان نیز از طریق سامانه معاملاتی امکان‌پذیر است. اما افراد زیر ۱۸ ساله که از سامانه معاملاتی آفلاین استفاده می‌کنند سفارش خرید یا فروش را داخل سیستم خودشان ثبت می‌کنند سپس کارگزار سفارش آن‌ها را حداکثر با ۱۵ تاخیر به سیستم معاملاتی بورس ارسال می‌کنند و اگر قیمت سفارش با  قیمت بازار برابر شود این معامله صورت می‌گیرد.

با این حال افراد زیر ۱۸ سال جهت دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین، بایستی تعهدنامه‌ای در این راستا از جانب پدر فرد (ولی یا قیم فرد) امضا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار