خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: مسئولین و دست اندرکاران، فضای مجازی را که تبدیل به فضای ولنگاری شده هر چه زودتر کنترل کنند چراکه دشمنان و معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین و عفاف و حجاب را از این طریق هستند.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۷۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

دشمنان در حال نابودی ریشه دین و عفاف و حجاب از طریق فضای مجازیحجت الاسلام  مسیح‌اله عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهارداشت: به استناد نص قرآن کریم حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است.

وی افزود: اسلام طرفدار پرده‌نشینی زنان نیست؛ اسلام می‌خواهد زن در حضور مردان اجنبی بدن خود را بپوشاند بدون اینکه  مجبور باشد از اجتماع کناره‌گیری کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: مخالفین این اصل برای توجیه آن به سفسطه‌های فروانی دست می‌زنند اما تلاش آنها بیهوده بوده است.

وی ادامه داد: آنچه تمدن جدید بر سر نهاد خانواده روابط زن و مرد ودر تکامل کلی‌تر بر سر انسانیت انسان‌ها آورده است ضرورت این اصل حکیمانه اسلامی را نشان می‌دهد و این نشانه در واقع بیانگر کرامت انسان و کرامت زن مسلمان است .

عبدی ابراز داشت: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند حجاب اسلامی یعنی وقار و شخصیت و این موضوع ساخته من و امثال من نیست بلکه نص قرآن کریم است نه ما می‌توانیم از محدوده قرآن خارج شویم نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند.

وی ادامه داد: حجاب برای مهار کردن قدرتمندترین غریزه انسان‌ها است و با مراعات آن، سلامت روانی جامعه حفظ می‌شود .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان افزود: بنا بر گواهی متون تاریخی در اکثر قریب به اتفاق اقوام و ملل، حجاب در میان زنان معمول بوده هر چند گاهی با اعمال سلیقه‌هایی تشدید و تخفیف یافته است، اما هیچ گاه به طور کامل از بین نرفته  است اما مهمتر از حجا، عفاف و حیا است که به هر مرد و زن مسلمانی توصیه شده آن را داشته باشند.

وی گفت: عفاف در کنار حیا دو عنصر به هم پیوسته‌اند که خداوند آن را در وجود تمام انسان‌ها نهادینه کرده است و هر فردی که می‌خواهد مسیر رستگاری و کمال معنوی را بپیماید در گام اول باید این خصلت‌های نیکو را داشته باشد؛ چرا که وجود این دو عنصر به هر فردی تعالی روحی و عزت نفس می‌بخشد و در مقابل، هر مقدار از این عناصر در انسان کاهش یابد، موجب تنزل روحی و شخصیتی وی می‌شود

عبدی خاطرنشان کرد: مسئولین وظیفه دارند یکی از اولویت‌های خود را پرداختن به امر عفاف و حجاب قرار دهند و همچنین از رسانه ملی نیز انتظار می‌رود با تولید برنامه‌های پر محتوا و ارزشی، در ترویج این موضوع که یکی از ضروریات مسلّم دین است،  موثر واقع شود ‌.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم نیز این است که مسئولین و دست اندرکاران، فضای مجازی را که تبدیل به فضای ولنگاری شده هر چه زودتر کنترل کنند چراکه دشمنان و معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین و عفاف و حجاب را از این طریق هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات