خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: سهم استان از تولید برق ویژه پایین و در حدود 2.4 درصد است که امیدواریم این سهم با سرمایه گذاری که بعمل خواهد آمد افزایش یابد.
کد خبر: ۹۲۵۷۵۵۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه شرکت سرمایه گذاری توسعه معدنی ایران با استاندار آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از سیمای استان در زمینه انرژی و معدن پرداخت و گفت: آذربایجان شرقی به عنوان قطب منطقه شمالغرب کشور منطقه شناخته شده ای است.
وی افزود: برای سرمایه گذاری در این استان از مزیت های منطقه آزاد ارس و مناطق ویژه می توان بهره گرفت.
بهبودی همچنین به مزیت هایی مثل فعالیت مستمر نمایشگاه بین المللی تبریز و همجواری استان با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکیه اشاره کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروی کار فعال این دیار در همه جای کشور نامدار هستند، از ظرفیت های پنجره واحد سرمایه گذاری و بورس منطقه ای استان یاد کرد.
بهبودی وجود سدهای متعدد، قرارگیری در مسیر خطوط گاز و انرژی و راه آهن و شبکه ریلی متصل به تمام نقاط کشور را از دیگر مزیت های آذربایجان شرقی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حوزه معادن در زون مناسب معدنی کشور قرار داشته و پتانسیل بالایی در زمینه استخراج و فرآوری و صنایع پایین دستی داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان 2.86 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص می دهد، از استعداد بالای این منطقه برای قطبیت در صنعت، معدن و خدمات کشور خبر داد.
بهبودی یادآور شد: سهم استان از تولید برق ویژه پایین و در حدود 2.4 درصد است که امیدواریم این سهم با سرمایه گذاری که بعمل خواهد آمد افزایش یابد.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: در سال های اخیر پیک مصرف انرژی استان از پیک تولید بیشتر شده و در شهرهای صنعتی در تامین برق واحدهای بزرگ دچار محدودیت هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها