استاندار ایلام از وضعیت کرونا در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: کرونا در استان یکه‌تازی می‌کند تا جایی که امروز تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها وضعیت وحشتناکی را به تصویر کشید.
کد خبر: ۹۲۵۷۷۱۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، "قاسم سلیمانی‌دشتکی " در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ضمن انتقاد از برگزاری جلسات اداری با جمعیت بالا، بار دیگر تذکر داد که نشست‌ها نباید بالاتر از ۱۰ نفر باشد و ادارات تا جایی که می‌توانند از طریق فضای مجازی جلسات‌ خود را تشکیل دهند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم تاکید کرد و افزود: ابتلای مدیران و کارمندان به کرونا در ایلام نگران‌کننده است.

ایلام سومین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری است

استاندار ایلام گفت: بر اساس اعلام آمار مرکز آمار ایران، استان ایلام در در فصل بهار با ۶.۵ درصد نرخ بیکاری در رتبه سومین استان کشور از نظر کاهش آمار بیکاری قرار گرفت.

سلیمانی‌دشتکی افزود: با وجود کاهش آمار بیکاری، هنوز جوانان تحصیلکرده بیکاری در استان داریم که با کمک تسهیلات ارزان قیمت، طرح توسعه روستایی و رقم بسیار خوبی که از محل مناطق محروم ریاست جمهوری برای رفع محرومیت اختصاص یافته است، می‌توان اشتغال و تولید را توسعه داد.

وی با بیان اینکه نهادها و هلدینگ‌ها کارهای خوبی می‌توانند در زمینه اجرای طرح‌های مختلف در استان انجام دهند، از مدیران خواست: پیگیر جذب اعتبار از مرکز باشند تا بتوانند در این شرایط طرح‌ها به اتمام برسند.

وی یادآور شد: اکنون پروژه‌های کوچکی در کنار پروژه‌های بزرگ در حال انجام است که توجه به آنها در سال جهش تولید و تحریم‌های ظالمانه تحول عظیمی در راستای تحول اقشار آسیب‌پذیر به وجود می‌آورد.

اضافه شدن ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی در ایلام

استاندار ایلام در ادامه از ابلاغ تسهیلات توسعه روستایی خبر داد و گفت: اگرچه در این اعتبارات سهم ایلام نسبت به سال قبل ۵۰ درصد اعلام شده اما با توجه به کمک و مساعدت معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اضافه شده است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به تحرکات و فعالیت‌های ایجاد شده در بحث محرومیت‌زدایی استان اشاره کرد و یادآور شد: کارهای بسیار خوبی در قالب قرارگاه سازندگی مناطق محروم استان، قرارگاه سازندگی سپاه، بسیج و دیگر ارگان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان در استان شروع شده تا جایی که امروز ایلام به یک کارگاه سازندگی مبدل شده است.

وی با اشاره به کاهش بودجه مالی دستگاه‌ها، تاکید کرد: فروش اموال ادارات و سازمان‌ها برای جبران کسری بودجه پروژه‌های اقتصادی و ساختمانی و سایر کسورات می‌تواند موثر باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی ۲ هفته فرصت دارند برای مبادله موافقت‌نامه‌ها اقدام کنند، گفت: برای اولین بار طی دو سه سال اخیر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه بصورت نقدی بوده و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آن ابلاغ شده است. 

گفتنی است در این نشست مسائل و مشکلات چهار طرح مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان تصمیمات لازم جهت رفع موانع اتخاذ شد.

ارسال نظرات