خبرهای داغ:
رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان گفت: ۹۹.۹ درصد مردم شهرها از آب بهداشتی برخوردارند.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۵۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری به نقل از فارس، بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان از طریق ویدئو کنفرانس توسط حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

روحانی در آئین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: افتتاح های بزرگ که پیش روی ما در استان هرمزگان است می‌تواند موجب امنیت و نشاط مردم برای زندگی و آینده شان باشد. این خیلی مهم است که وزارت نیرو یک برنامه‌ریزی داشته باشد که مردم مطمئن باشند آب تصفیه شده برای آنها پایدار است.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های افتتاحی در استان هرمزگان بیان داشت:جاسک به زودی به یک بندر صادراتی مهم نفت تبدیل می‌شود. به مردم عزیز ایران عرض می‌کنم که همه توجه داریم وقتی آدم داخل نعمت است از نعمت غفلت می کند  و آن را زائل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم با فرهنگ با صرفه جویی در مصرف آب و برق ما را یاری کنند، تصریح کرد: آب و برق نعمت بزرگی است چون برق ما آب ما قطع نمی شود توجه به این نعمت سخت می‌شود مثل ماهی که در آب است حس نمی‌کنیم که چقدر آب مهم است.

روحانی تاکید کرد: در آغاز پیروزی انقلاب ۷۴ درصد مردم شهرهای ما از آب بهداشتی برخوردار بودند اما امروز به ۹۹.۹ رسیده است که کار بسیار بزرگی انجام گرفته است
در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه خانه در کشور داشتیم اما امروز که در خدمت شما هستیم با محاسبه اقدامات دولت تا آخر سال،۱۶۷ تصفیه خانه داریم.امسال حدود ۱۲ تصفیه خانه تا پایان سال افتتاح می شود و سال آینده ام در شش ماهه اول ۸ تصفیه خانه دیگر افتتاح می‌شود.

وی با طرح این سوال که برخی می‌پرسند انقلاب چکار کرده است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی فقط در بخش تصفیه فاضلاب نسبت به قبل از انقلاب ۶۳ برابر تلاش کرده است و ما دست همه مهندسین و کارگران را میبوسیم. 

روحانی با اشاره به وجود بیماری کرونا در کشور، بیان داشت: ما در شرایط تحریم و فشار بسیار سختی هستیم اما بخش اعظمی از افتتاح‌ها توسط نیروهای داخلی ایجاد می‌شود. ۹۰ درصد صنعت برق از داخل به وجود می‌آید و نیازمندی ما حداقل است که باید کاری کنیم به صفر برسد.

به گزارش فارس، این طرح ها شامل ۶۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۲۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۱۴۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۱ کیلومتر شبکه  فشار متوسط زمینی، ۳۴۵ دستگاه پست هوایی و ۵۵ دستگاه پست زمینی و ۴ هزارو ۸۷۲ چراغ روشنایی معابر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها