رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه عنوان کرد؛

بیش از ۷ هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی تربت حیدریه مستمری بگیرند

رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه گفت: بالغ بر ۳۷ هزار خانوار در شهرستان‌های تربت حیدریه، رشتخوار و زاوه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیش از ۷ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۵۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد شریفی مند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تامین اجتماعی، سازمانی اقتصادی و اجتماعی است و یکی از شاخصه‌های توسعه هر منطقه و شهرستان نیز بشمار می‌رود، لذا آمار عملکرد این نهاد را در توسعه هر منطقه بسیار تاثیر گذار می‌دانند.
 
وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: این رقم در شهرستان‌های تربت حیدریه، رشتخوار و زاوه بالغ بر ۵۰ درصد است و نشان می‌دهد که در گذشته برای این موضوع مهم فعالیت‌های مثمر ثمری انجام شده است.
 
شریفی‌مند خاطر نشان کرد: بر همین اساس در شهرستان تربت حیدریه از مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۸ بیمه شده اصلی ۷ هزار و ۵۷۸ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر نیز بیمه شدگان تبعی هستند. رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه جمعیت بیمه شدگان اصلی در شهرستان‌های رشتخوار و زاوه را به ترتیب ۱۱۵۰ و ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در شهرستان رشتخوار ۷۸ نفر و در زاوه نیز ۱۴۰ نفر بصورت ماهانه از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.
 
وی به اقدامات انجام شده برای بیمه بیکاری متضررین از کرونا اشاره کرد و افزود: بیمه کرونایی از طریق ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود و سازمان تامین اجتماعی نقش معرف و شناسایی مشمولین را بعهده دارد، لذا افراد مشمول شناسائی و به سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها معرفی شدند.
 
شریفی‌مند اضافه کرد: آنچه بر اساس گزارش‌های رسیده دریافت کردیم حدود هزار نفر مشمول این طرح بودند که برای ماه فروردین برخی افراد تقریبا از ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون ریال نیز واریز شده است.
 
وی با بیان اینکه در گذشته نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران ۱۸ به یک بوده، افزود: با توجه به ارائه خدمات بیمه و استقبال مردم از سازمان تامین اجتماعی، امروز این نسبت ۵ به یک شده و تقریبا در نقطه سربه سر قرار گرفتیم، اما اگر مطالبات تامین اجتماعی در دولت‌ها بصورت منظم پرداخت شود با توجه به سرمایه گذاری که این سازمان در کشور انجام داده هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.
 
رئیس تامین اجتماعی تربت حیدریه به اقدامات انجام شده در سال جهش تولید نیز اشاره کرد و گفت: افزایش خدمات غیر حضوری، مشاوره به کارفرمایان، حسابرسی تامین اجتماعی، تسهیل و تمدید کارت بازرگانی و همکاری با کارفرمایان برای بهبود فضای کسب و کار و متناسب سازی حقوق بازنشستگان بخشی از اقدامات انجام شده برای تکریم ارباب رجوع بوده است.
 
شریفی‌مند بیان داشت: از ابتدای مرداد امسال حقوق بازنشستگان متناسب سازی می‌شود و بنا به سنوات خدمتی آن‌ها بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.
 
وی همچنین از افزایش مستمری بگیران نسبت به بیمه شدگان، کاهش نرخ جمعیت، مشکلات بنگاه‌های تولیدی، فرار بیمه‌ای، افزایش نرخ بیکاری و کاهش ارزش پولی ملی بعنوان چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی یاد و ابراز امیدواری کرد که با همت مجلس و دولت این مشکلات به حداقل ممکن برسد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار