نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی اقتصادی منفعل ما در دنیا سبب شده تا کشوری مانند کره جنوبی اقدام به بایکوت کردن مبالغ حاصل از فروش نفت ایران کند.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۷۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به اقدام اخیر کشور کره جنوبی در بایکوت کردن مبالغ حاصل از فروش نفت ایران به این کشور اظهار داشت: دیپلماسی ایران در سال‌های اخیر تحت تأثیر دیپلماسی کلان ما و با نگاه به غرب شکل‌گرفته است.

وی بابیان اینکه متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما در یک موازنه نابرابر همواره سعی داشت است تا غرب را از خود راضی نگه دارد تا کید کرد: این سیاست با این اندیشه که ساختار اقتصادی غرب می‌تواند ما را نجات دهد دست به دامن کشور‌های عربی بوده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به درون و قابلیت‌های داخلی همیشه از دایره نگاه دستگاه دیپلماسی ما خارج بوده است تصریح کرد: متأسفانه این نگاه سبب شده است که شور فرصت‌هایی نظیر همسایگان و سایر نقاط جهان را در سایه دیپلماسی نگاه به غرب از دست بدهد.

عنابستانی به منافع بسیار زیاد کره جنوبی از بازار ایران اشاره کرد و افزود: ایران باید بازگردد به یک دیپلماسی فعال اقتصادی و اجازه چنین جسارت‌هایی را به این‌گونه کشور‌ها ندهد.

وی با اشاره به اینکه این کشور باید بداند اگر چنین حرکت‌هایی انجام دهد اقتصادش سخت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت ادامه داد: نگاه مقتدرانه در دیپلماسی اقتصادی این باور را برای دیگر کشور‌ها ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران باید به‌فوریت در برابر این حرکت کره جنوبی مقابله‌به‌مثل کند تشریح کرد: عدم اجازه فعالیت به شرکت‌های کره‌ای که سهم بالایی از بازار ایران دارند و یا محدود و معوق کردن فعالیت‌های آن‌ها اولین حرکتی است که بایستی انجام شود.

وی ادامه داد: این حرکت می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های مشابه داخلی برای رشد در بازار داخلی نیز باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها