خبرهای داغ:
امام جمعه شهر رویان با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از دیگر کارکرد‌های فرهنگی نماز جمعه است گفت: نماز جمعه یکی از محور‌های مهم مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۹۲۵۹۹۶۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
نماز جمعه یکی از محور‌های مهم مبارزه با تهاجم فرهنگیحجت‌الاسلام والمسلمین عباس معصومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد: نماز جمعه یکى از جلوه‌هاى سیاسى- اجتماعى دین مبین اسلام است که فرصتی براى اجتماع هفتگى مردم و پایگاهى براى طرح مسائل اجتماعى- سیاسى و اقتصادی جامعه­ اسلامی است.
امام جمعه شهر رویان افزود: اگر چه با روی کار آمدن حکومت صفویان نماز جمعه در ایران برپا شد و حکومت‌­های بعدی نیز آن را مورد توجه قرار دادند، با این حال برگزاری نماز جمعه به صورت متمرکز و سازمان یافته به دوره­ پس از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: در نخستن سال‌های تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران و در سال ۱۳۵۸ شمسی، با توجه به ضرورت برگزاری نماز جمعه و تأکیدی که در احکام اسلامی بر آن شده است، این فریضه احیا شده و با رعایت حد شرعی در شهر‌های سراسر کشور برگزار شد.
معصومی با بیان اینکه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله سید محمود طالقانی در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران و در میان انبوه مردم برگزار شد گفت: در حقیقت نماز جمعه و خطبه‌­هایش یکی از فرصت­‌های مهم فرهنگی کشور است که از طریق آن خطبای جمعه قادرند تا با طرح مسائل فرهنگی توجه نمازگزران و مسئولان را به آن جلب نمایند.
وی تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از دیگر کارکرد‌های فرهنگی نماز جمعه در جمهوری اسلامی است که با توجه به تلاش دشمنان برای هجمه فرهنگی به کشور‌های اسلامی از جمله ایران با هدف تخریب زیرساخت­‌های فرهنگی کشور، نماز جمعه یکی از محور‌های مهم مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
امام جمعه رویان با اشاره به اتفاقات گوناگون در کشور و پایگاه بودن نمازجمعه در کشور افزود: در دوران دفاع مقدس نمازجمعه پایگاه اعزام نیرو بود و امروز نیز نمازجمعه پایگاه کمک به مردم است و در بحث کرونا نیز نمازجمعه و این پایگاه در این راستا با تشکیل قرارگاه مردم و رزمایش مواسات در این مسیر تلاش کرده و دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها