خبرهای داغ:
مسئول ستاد نماز جمعه گرمسار (امور خواهران) بابیان اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، گفت: ائمه جمعه باید وحدت‌آفرین باشند.
کد خبر: ۹۲۶۰۱۷۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

معصومه اسناوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، با اشاره به در پیش رو بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در ایران بیان کرد: نماز جمعه کفاره گناهان و موجب نزدیکی مومن به خدا، اجابت دعا و حرمت بدن نمازگزار بر آتش است.

وی بابیان اینکه جایگاه امام‌جمعه در این برهه از زمان بسیار حائز اهمیت است، افزود: امام‌جمعه باید زمان‌شناس باشد و با توجه به نیاز روز جامعه و متناسب با مطالبات مردم خطبه‌خوانی کنند.

مسئول ستاد نماز جمعه گرمسار (امور خواهران) با اشاره به اینکه صراحت لهجه برای ایراد خطبه امری ضروری است و این مسئله نقش مؤثری در جذب نمازگزاران به خطبه‌ها ایفا می‌کند، یادآور شد: امام‌جمعه باید عامل اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه امام‌جمعه باید حقیقت‌نما باشد و اختلافات را حل کند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «نماز جمعه باید در رأس همه امور قرار گیرد و اگر بخواهیم نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاه ایمان تقوا بصیرت باشد باید آسیب‌ها را بشناسیم و درمان کنیم.»

اسناوندی با اشاره به اینکه خوشبختانه امام‌جمعه گرمسار یک فرد جوان، مومن و انقلابی است، بیان کرد: خلاقیت و تنوع در اجرای نماز جمعه از راه‌های جذب جوانان به این آئین عبادی و سیاسی است.

وی بهره‌گیری از امکانات و فنّاوری به‌روز برای اقامه نماز جمعه را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت نیروهای جوان و متخصص در ستاد نماز جمعه این شهرستان بهره‌گیری شده است.

مسئول ستاد نماز جمعه گرمسار (امور خواهران) گفت: ثبت‌نام صف نور در قالب دانش‌آموزانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند مشخصات آنان ثبت می‌شود و هر هفته بین دونماز قرعه‌کشی می‌شود و جوایزی از سوی ستاد نماز جمعه به این افراد اهدا می‌شود از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جذب گروه سنی نوجوانان به نماز جمعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد مهد آدینه و نگهداری از کودکان در زمان برگزاری نماز جمعه، بیان کرد: دوخت چادر و مقنعه برای نمازگزاران و عموم مردم، جلسه مشاوره‌ای خانواده تربیت فرزندان و همسر داری، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات دینی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ایجاد غرفه فروش عفاف و حجاب و ملزومات حجاب هم‌زمان با برگزاری نماز جمعه از دیگر اقدامات مهمی است که در این راستا انجام می‌شود.

اسناوندی بابیان اینکه پیش از شیوع کرونا که نماز جمعه به‌صورت منظم برگزار می‌شد، بردهای اطلاع‌رسانی و فرهنگی مسجد هر هفته متناسب با مناسبت‌ها به‌روزرسانی می‌شد، افزود: فعالیت‌های اردویی از دیگر اقدامات شاخص این نهاد برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه بود.

وی در پایان با اشاره به مهم‌ترین ویژگی امام‌جمعه موفق بیان کرد: باتقوا، گشاده‌رو، فهم و دانش دینی بالا، وحدت‌آفرینی، عدالت‌طلب، برخورداری از ارتباطات و تعاملات گسترده، برخورداری از فهم و مدیریت مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی، اخلاص، ساده‌زیست و دوری از تجملات و آراستگی ظاهری از مهم‌ترین ویژگی‌های امام‌جمعه موفق است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها