فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت از آثار تاریخی وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۹۲۶۰۹۳۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سردار سرتیپ دوم پاسدار شهسواری امروز در آئین انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه شهدا و میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی برای انجام كاوش‌های باستانی در قلاتگاه اشنویه، اظهار کرد:

طبق مفاد این تفاهم‌نامه برای کاوش در قلاتگاه اشنویه، سپاه اشنویه به دلیل نزدیکی به این اثر تاریخی، همکاری لازم برای ایجاد میدان تیر و جابه‌جایی آن و حفاظت و نگهداری از بنا برای جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز را خواهد داشت.

وی افزود: حضور سپاه در این منطقه موجب قوت قلب و آرامش برای ما بوده و باعث بالا رفتن ظریب حفاظت از محوطه‌های تاریخی شده است.

 شهسواری در این دیدار ضمن تشکر ار اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی و رونق گردشگری در استان، بر لزوم حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی تاکید و تصریح کرد: حفاظت از اثار تاریخی وظیفه همگانی بوده چون این آثار یادگار نسل‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: سپاه آماده است با امضای این تفاهم‌نامه برای نگهداری از بناهای تاریخی وظیفه خود را انجام دهد و در این راه همکاری‌های لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خواهد داشت.

این مسئول همچنین در این دیدار ضمن تشکر از عوامل سریال دخترم نرگس برای معرفی بناهای تاریخی و گردشگری استان در تیتراژ پایانی، گفت: ساخت چنین برنامه‌های در معرفی استان نقش به‌سزایی داشته و امید است که تولید این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه شهدای و اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی برای تکمیل مطالعات و انجام کاوش‌های باستانی در قلعه قلاتگاه اشنویه منعقد شد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات