خبرهای داغ:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای تسریع در روند مرمت و احیای بناهای تاریخی واقع شده در اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه ضروری است که اقدامات عملی با سرعت بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۱۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری امروز در دیدار با امیر علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا، اظهار کرد: از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور برای مرمت، حفاظت و احیای بناهای تاریخی موجود در اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه در حدود 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است».

وی افزود: برای جذب این اعتبارات فرصت اندکی باقی‌مانده و تا شهریور ماه امسال باید این طرح تعیین و تکلیف شود و چنانچه در این ارتباط فرصت‌سوزی شود، بعدها شاید تامین اعتبار برای این پروژه با سختی همراه باشد.

 مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای همین منظور تاکنون برای انجام اقدامات مرمتی در این اراضی، طی مراحل قانونی با پیمانکار قراردادی منعقد شده که آغاز به کار اقدامات مرمتی و حضور پیمانکار در این اراضی نیازمند موافقت ارتش است.

وی تصریح کرد: همچنین در همین راستا برای جلب نظر موافق ارتش نیز جلسه‌ای در استانداری برگزار شد و بنده نیز چندین بار با فرمانده قرارگاه شمال‌غرب ارتش دیدار داشته و مذاکراتی برای جلب موافقت وی انجام شده است.

جباری عنوان کرد: اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه به عنوان میراث گرانبهایی از هویت ملی و حماسی مردم این شهرستان و استان محسوب می‌شود که حفاظت و نگهداری از آنها وظیفه همگان بوده که در این راستا نیاز است همه دستگاه‌های مربوطه نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات