خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان ماکو، چالدران، شوط ، پلدشت در مجلس:
نماینده مردم شهرستان ماکو، چالدران، شوط ، پلدشت در مجلس گفت: تعرض به هواپیمای مسافربری قابل اغماض نیست و نباید از کنار آن با سهولت گذشت.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۴۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از آرازسسی، محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تعرض و ايجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپيمای مسافربری ماهان، اظهار کرد: اقدام تروریست های آمریکایی و تعرض به هواپیمای ماهان تقریبا در هیج جایی از دنیا رخ نداده بود، در کل دنیا مسیرهای هواپیماهای مسافربری مشخص بوده و برابر قوانین و پروتکل های بین المللی هواپیماهای مسافری از امنیت کامل برخوردار هستند زیرا با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد.

 وی افزود: قراردادهای بین المللی اجازه چنین حرکت هایی را به هیچ وجه نمی دهند و این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

 نماینده مردم شهرستان ماکو، چالدران، شوط ، پلدشت، با اشاره به انتخابات پیش رو آمریکا و روش های انتخاباتی نامزدها، عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی سعی دارند اینطور نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران مخل امنیت بین المللی است و از این طریق با متشنج کردن جو بین المللی به نفع خود استفاده کنند.

 وی، ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه همه کشورها بر این اتفاق نظر دارند که باید امنیت هواپیماهای مسافری تامین شود.

 به گفته علیپور، این اقدام تروریستی را از طریق کلیه مراجع قانونی پیگیر هستیم تا چنین حرکتی را محکوم کرده و شاهد تکرار چنین جنایتی نباشیم؛ هرچند که چنین اقدام هایی در سابقه آمریکا موجود است و شلیک به هواپیمایی مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ نمونه آن است.

 انتهای پیام

ارسال نظرات