خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور

180هزار نفر عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی کشور هستند/بسیج باید پیش قراول تحقیق و پژوهش باشد

محمد صادقی گفت: رسما حدود 180 هزار نفر در بسیج جامعه پزشکی کشور عضویت دارند و تلاش ما این است برای همه خانواده درمان بتوانیم عضویت ایجاد نماییم.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۶۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز نشست رسانه ای شاهین محمد صادقی مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور اصحاب رسانه استان در دفتر خبرگزاری بسیج قزوین برگزار شد.

کرونا مبادلات زندگی اجتماعی جهان را به هم ریخته است

شاهین محمد صادقی در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر تعاملات اجتماعی بیان کرد: امروز با پدیده شوم و به تعبیر مقام معظم رهبری ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم که نه تنها زندگی مردم ایران بلکه زندگی مردم دنیا و مبادلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و همه مولفه های قدرت و ثروت را به هم ریخته است.

وی گفت: در این شرایط تهدیدات زیادی متوجه انسان هاست اما پیامدهای مثبت هم دارد. پیش از شیوع بیماری کرونا گاها اشتباهات برخی از همکاران پزشک موجب می شد تا از سوی جامعه این اشتباهات به همه جامعه پزشکی تعمیم داده شود اما با شیوع این بیماری به جامعه اعاده حیثیت شده است. در شرایط موجود مشخص شده که جامعه پزشکی جامعه ای فداکار است و مانند روزهای جنگ که پزشکان و پرستاران پا به پای رزمندگان بودند امروز نیز در تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی حضور مثمر ثمر دارند.

سفیدپوشان بسیج جامعه پزشکی، سینه سپرکردگان سلامت جامعه

مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به حوزه وظایف این قشر در بحث مدافع حرم اظهار کرد: در دفاع از حرم نیز سفیدپوشان بسیج جامعه پزشکی پا به پای همرزمان حرم در درمان رزمندگان تلاش های بسیاری در شرایط سخت داشتند و امروز نیز این جامعه نشان دادند که سینه سپر کرده سلامت جامعه هستند و در این بین خوشحالیم که به اطلاع مردم برسانیم که بخش زیادی از این فداکاری ها را جامعه پزشکی و کسانی که دیدگاه بسیجی داشتند انجام دادند.

محمدصادقی عنوان کرد: اینک برای ادامه راه دوستان ما به عنوان پیش قراولان سفیدپوش جامعه پزشکی هستند و تلاش می کنند از جان مردم صیانت کنند‌ و در اقصی نقاط کشور جامعه پزشکی پاشنه همت را کشیده و در تلاش برای رفع مشکلات این بیماری هستند.

ایجاد کارگروه جمعیت در استان ها با محوریت بسیج جامعه پزشکی

وی افزود: براساس رهنمون مقام معظم رهبری و سیاست ابلاغی سپاه در تمام حوزه ها بنا داریم علاوه بر خدمت رسانی فعالیت های دیگری هم به عنوان ماموریت برای خود تعریف کنیم. مقام معظم رهبری بر حفظ و افزایش جمعیت تاکید بسیار دارند و یکی از وظایف جامعه پزشکی دفاع از این امر است و بر همین اساس بسیج جامعه پزشکی کارگروهی برای بررسی این موضوع در سراسر کشور ایجاد کرده است.

این مسوول تصریح کرد: بسیج باید موتور محرکه و پیش قراول تحقیق و پژوهش باشد و اولویت ما این است که ما کشور را به مرزهای دانش برسانیم و این در حالی است که ساخت خانه بهداست، مرکز بهداشتی و درمانی و غیره تنها بخشی از فعالیت ماست اما تحقیق و پیشرفت پژوهشی مهمترین مبنای فعالیت ما می باشد و همچنین کمک به ساخت دارو و وسایل جدید، حمایت از افراد نخبه در این زمینه از وظایف ماست.

مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور اضافه کرد: مسوولیت دیگر ما محرومیت زدایی است. ما خدمتگزار مردم هستیم به ویژه برای کسانی که در مناطق محروم زندگی می کنند و این مناطق می تواند در دورترین نقاط و یا در مرکزیت شهر باشد.

تلاش بسیج جامعه پزشکی در راستای ایجاد گفتمان سلامت عمومی

وی ادامه داد: بخش دیگر فعالیت های ما مقابله با بحران ها و حوادث است. در بحران ها ما باید جزو اولین کسانی باشیم که خود را به آن نقطه از آسیب برسانیم و خدمت رسانی کنیم.

محمدصادقی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دیگر فعالیت ما حوزه سیاست گذاری و مدیریت است و بسیج با گستره فراوان در کشور با بیمارستان ها و همچنین با کسوت نیروهای تحصیلکرده باید علاوه بر خدمتگزاری تلاش کند با قوانینی که وضع می شود گفتمان عمومی اجتماع را به سمت سلامت عمومی جامعه هدایت کند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به تعامل این قشر در راستای کمک به نمایندگان مجلس یادآور شد: با تعاملی که با نمایندگان مجلس وجود دارد مطمئنا در موضعی هستیم که راهکارهای مناسب در بحث احصا و وضع قوانین به نمایندگان ارائه دهیم.

استفاده از راهکارهای درست طب سنتی مانع فعالیت کلاهبرداران می شود

وی با اشاره به بحث فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این فضا مطالب مغایر با سلامت مردم به وفور دیده می شود و ما به دنبال حضور در فعال رسانه ای هستیم تا از طریق فضای رسانه خوراک مناسب را برای دفاع از سلامت مردم و حفظ سلامت عمومی به مردم برسانیم.

محمدصادقی اضافه کرد: شرایطی به وجود آمده که نوعی کلاهبرداری بنام طب سنتی و اسلامی در حال انجام است و برخی افراد که آشنایی با این طب ندارند بنام این طب تمام گستره این طب را زیر سوال می برند. ما در این طب رهنمودهای پیشگیرانه رفتارهای عمومی، بهداشت، غذا، ازدواج و غیره داریم که اگر به آنها بپردازیم بسیاری از مشکلات امروز نمایان نخواهد شد و مغازه های دو درب که برای سرکیسه کردن مردم ایجاد شده به وجود نخواهد آمد.

از نگاه بسیج جامعه پزشکی همه کادر درمان، بسیجی هستند

این مسوول ادامه داد: بحث بعدی سبک زندگی ایرانی اسلامی است. ما این سبک را مبتنی بر دانش می دانیم که قطعا استفاده از امکانات مدرن با فکر و فرهنگ دینی و تلفیقی از دستاوردهای تکنولوژی و مبانی فکری و اخلاقی است و باید برای این مبانی در استان های مختلف کارگروه‌های ایجاد کنیم و امیدواریم این راهبرد جدید بتواند بخشی از مشکلات جامعه را حل کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش بسیجیان در تمام زمینه ها افزود: وقتی لفظ بسیج استفاده می شود منظور ما همه مردم ایران است و فقط کسانی که مقابل استقلال و انقلاب می ایستند بسیجی نیستند. در جامعه پزشکی نیز همه کادر درمان از نظر مقام معظم رهبری و ما بسیجی هستند و بنا این است از ظرفیت همه برای خدمت به مردم استفاده شود.

180 هزار نفر عضو رسمی بسیج جامعه پزشکی کشور هستند

محمد صادقی در ادامه با اشاره به آمار جامعه پزشکان بسیجی کشور بیان کرد: جامعه پزشکی شامل همه ۶۰۰ هزار نفر کادر پزشکی است که در کشور فعالیت می کنند اما رسما حدود 180 هزار نفر در جامعه پزشکی کشور عضویت دارند و تلاش ما این است برای همه خانواده درمان بتوانیم عضویت ایجاد نماییم.

مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور یادآور شد: بسیاری از کسانی که در سراسر کشور در بخش های درمانی فعال هستند یا عضو بسیج هستند و یا سبقه بسیجی دارند و شهدای این حوزه نیز بسیجی بوده و با تفکر بسیجی فعالیت کرده و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

این مسوول با اشاره به تعریف تیم های اضطراری بیان کرد: در برخی استان ها زحمات کادر درمان طاقت فرساست و با همه ظرفیت استان ها اما باز با کمبود نیرو در مواردی مواجه شدیم که با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی، کادر درمان استان هایی که شرایط بهتری داشتند به استان های قرمز اعزام شدند.

وی افزود: یکی از کارهای بسیج و سپاه راه اندازی بیمارستان های صحرایی بود که تقریبا در مراکز استان ها حداقل یک مرکز بصورت نقاهتگاه ایجاد شد که به علت خدمات کادر درمان در بیمارستان ها با هدف کاهش سنگینی فشار کار آنها بیمارستان های صحرایی و نقاهتنگاه ها ایجاد شد.

تلاش کادر درمان سپاه قزوین، قابل تقدیر است

در پایان محمد صادقی با اشاره به فعالیت بیمارستان رحیمیان شهرستان الوند استان قزوین گفت: در بیمارستان رحیمیان بیش از پنج هزار ویزیت در روزهای کرونایی انجام شده و بیماران کرونایی پس از ارزیابی از سوی کادر درمان سپاه در این مرکز به واحد‌های درمانی معرفی شدند.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار