خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد

حمایت از واحد‌های گلخانه ای در میاندوآب

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، از فعالیت هشت واحد گلخانه ای در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۱۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از میاندوآب، علی دیبانتی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به توسعه کشت محصولات گلخانه ای در میاندوآب، اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیازهای غذایی جامعه از یک سو و محدود بودن سطح اراضی قابل کشت و منابع آبی ، افزایش تولید در واحد سطح بعنوان تنها راهکار موثر جهت تامین امنیت غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بوده و لذا توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه ای بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

 وی افزود: به منظور امکان رقابت با بازارهای جهانی، تولید محصولات کشاورزی باید در تمام ماههای سال تداوم داشته باشد و تحقق این امر مستلزم مدیریت شرایط اقلیمی در فضای بسته و احداث گلخانه است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، گفت: تولید محصول در خارج از فصل، یکی دیگر از مزایای کشت محصولات گلخانه ای است که به دلیل کسب درآمد، از نظر اقتصادی برای تولید کننده حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فعالیت ۸ واحد گلخانه ای در شهرستان میاندوآب، تصریح کرد: این هشت گلخانه در مجموع به مساحت ۲۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند.

 دیانتی، از افتتاح یک واحد گلخانه ای دیگر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی جات با سطح زیر کشت سه هزار مترمربع و اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت پرداخت تسهیلات بانکی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این واحد تولیدی برای چهار نفر بطور مستقیم و برای هفت نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار