نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «بسیج»:

سرمایه گذاری در تولید داخلی وکاهش نقدینگی از عوامل کاهش تورم در جامعه است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:تحقق شعار جهش تولید،سرمایه گذاری در تولید داخلی وکاهش نقدینگی از عوامل کاهش تورم در جامعه است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۹۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

دکتر مصطفی طاهری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛بابیان اینکه یکی از علل به وجود آمدن تورم،افزایش نقدینگی موجود در جامعه است،بیان داشت: با افزایش نقدینگی، تقاضا برای کالا و خدمات بیشتر می‌شود اما محدودیت عرضه کالا وخدمات در کوتاه مدت سبب ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نقدینگی در جامعه افزایش یافته اما به دلیل وجود تحریم ها وبرخی مشکلات مدیریتی تولید ناخالص کاهش یافته است،خاطرنشان کرد: بنابراین بیشتر بودن مقدار پول  ونقدینگی  از کالا وخدمات موجود باعث می شود که  مردم همان میزان محصول را باید با پول بیشتری خریداری کرده و قیمت‌ها در جامعه بالا می‌رود و برعکس این موضوع نیز صادق است.

 

نماینده مردم زنجان وطارم با اشاره به اینکه نظارت بر کالا وقیمت ها می تواند تا حدودی از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کند،تصریح کرد:در این رابطه بنظر می رسد بخش نظارت دولتی در رابطه با افزایش قیمت‌ها ضعیف عمل کرده است.

 

طاهری افزود:سرمایه گذاری در تولید داخلی وتحقق جهش تولید در کشور،کاهش نقدینگی و اجرای مالیات‌ستانی از عایدی سرمایه می تواند نقش بسزایی در کاهش تورم در جامعه داشته باشد.

 

این مسئول در ادامه به طرح دوفوریتی مجلس در بحث مسکن اشاره وتاکید کرد: واگذاری زمین ارزان‌قیمت به راه و شهرسازی با هدف کاهش قیمت پایه تولید مسکن یکی از شاخص های این طرح محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در بحث تعدیل قیمت خودرو نیز به جد پیگیر است،یادآور شد:امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی صحیح واصولی برخی مشکلات کشور در زمینه تورم را حل نماییم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار