مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت: ارقام جدید بومی برای کشت محصول استراتژیک برنج در گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۱۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, مرتضی مرادی با اشاره به اجرای طرح ویژه برنج و نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی در کشور با هدف رسیدن به خودکفایی اظهار داشت: در راستای تحقق این اهداف ارقام جدید بومی برای کشت محصول استراتژیک برنج در گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان از همکاری مشترک جهاد کشاورزی، مؤسسه تحقیقات برنج کشور و مهندسان بسیجی برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد و عنوان کرد: افزایش تولید محصول استراتژیک در واحد سطح از جمله اهداف مهمی است که با اجرای برنامه‌هایی سعی در عملیاتی شدن آن داریم.

مرادی کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های محصول برنج را یکی دیگر از چشم‌اندازهای مهمی که سازمان بسیج مهندسان کشاورزی استان گیلان به دنبال تحقق آن است خواند و تصریح کرد: کمک به سلامت محصول استراتژیک برنج و جلوگیری از مصرف سمومی که منع مصرف انسانی دارند در برنامه‌های ما هدفگذاری شده است.

وی معرفی ارقام جدید برنج با عطر و طعم برنج هاشمی با همکاری مؤسسه تحقیقات برنج کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با اجرایی شدن برنامه‌هایی که تدوین شده و با همکاری جهاد کشاورزی، بسیج مهندسان کشاورزی و مؤسسه تحقیقات برنج، کشورمان در عرصه تولید برنج به خودکفایی می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان بی‌نیاز شدن کشورمان از واردات برنج و به صفر رسیدن آن در کنار تأمین امنیت غذایی جامعه را اهداف مهمی که برای آن‌ها استراتژی تدوین شده است اعلام کرد و گفت: با اجرای نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی و تولید برنج گام بزرگی در این راستا برداشته می‌شود.

مرادی فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و در طلیعه سال 99 را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طبق این راهبرد فعالیت‌های بسیج مهندسین کشاورزی وارد مرحله گسترده‌تری شد افزود: با توجه به افزایش مزارع تحت پوشش اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز انتظار داریم امسال موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز مختص برنج و برای حمایت از محصولات راهبردی از 2 سال گذشته به‌شکل ویژه در استان اجرایی شده است عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات برنج دو نهادی هستند که با این سازمان برای اجرای طرح مذکور همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات