خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز نیازمند اخلاق رسانه‌ای هستیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز نیازمند اخلاق رسانه‌ای هستیم، افزود: گاهی برخی افراد ندانسته و به دلیل بی‌اطلاعی اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۲۶۲۷۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

امروز نیازمند اخلاق رسانه‌ای هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی‌موثقی در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار ضمن تبریک دهه ولایت و قدردانی از زحمات این قشر از جامعه در مبارزه با کرونا اظهار داشت: با بروز شرایط جدید نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه سبک زندگی جدید بودیم که مطالب منتشر شده توسط رسانه‌ها توانست کمک بسیاری به ایجاد فرهنگ جدیدی در جامعه کند و فرهنگ‌سازی نیازمند تبلیغ بود که این کار را اصحاب رسانه به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه امیدوارم وعده‌هایی که مدیران در سال‌های گذشته به اصحاب رسانه داده‌اند، محقق شود، با اشاره به آیه «ن و القلم...» گفت: قرآن کریم بعضی از قلم‌ها که می‌نویسند و به نگارش در می‌آیند مستحق قسم خوردن دیده است، سطر سطر و واژه‌هایی که برخی از قلم‌ها مانند بخشی از کار خبرنگاری لایق قسم خوردن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: این قلم که شایسته قسم خوردن است شاخصه‌هایی دارد مانند اینکه قلم بر سر حق معامله نکند و یا اینکه در فریاد زدن حق کوتاهی نکند.

وی با تاکید بر اینکه قلمی ارزشمند است که برای بشر آزادی همراه با تعهد به اخلاق همراه داشته باشد، گفت:‌ امیدآفرینی و مطالبه‌گری، نقد کردن زیرمجموعه اخلاق است.

شعبانی با بیان اینکه امروز نیازمند اخلاق رسانه‌ای هستیم، افزود: گاهی برخی افراد ندانسته و به دلیل بی‌اطلاعی اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه قلم باید از کانون زر، زور و تزویر آزاد باشد، اظهار کرد: قلم آزاد اهل ترس، معالمه و اهل داد و ستد بر سر حق نیست اهل داد و ستد بر سر منافع مردم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: من و شما باید برای منافع مردم کار کنیم هم مسئولین و هم خبرنگاران متعهد باید به دنبال منافع و مصالح اجتماعی عموم مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه در بحث تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی ضعف‌هایی داشتیم، اظهار کرد: بیانیه گام دوم برای حرکت به سمت تحقق عدالت تهیه شده است.

شعبانی گفت:‌ اصحاب رسانه برای اینکه تفاوت بالای شهر و پایین شهر را کم کنند و یا اینکه کاری کنند هزینه‌ها به سمت کسانی بروند که رسانه‌ای ندارند و فریادشان به جایی نمی‌رسد چه کارهایی انجام داده‌اند.

وی با تشریح نقش خبرنگاران در مطالبه‌گری و تحقق عدالت در جامعه تصریح کرد: این حس در بسیاری از خبرنگاران و قلم‌های آزادی که منافع مردم  و فرهنگ برایشان مهم است نیز هنوز وجود دارد افرادی که فارغ از مسایل شخصی مسایل سیاسی و غیره قلم می‌زنند و اقدامشان قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امیدوارم آزاداندیشی نصیب همه ما شود، اظهار داشت: قلم آزاد صداقت و شجاعت خواهد داشت و عدالت محور خواهد بود و باید اصحاب رسانه توجه کنند، قلم آزاد وقتی نقد می‌کند انصاف اخلاق رسانه‌ای را رعایت کند و نقاط قوت را بگوید.

وی امیدآفرینی در جامعه را از جمله نیازهای امروز کشور برشمرد و عنوان کرد: مشکلات بسیار است و جامعه بدون امید و اعتماد دچار افسردگی می‌شود پس نیاز داریم جامعه را نسبت به آینده‌ای روشن امیدوار کنیم.

شعبانی در پایان به خبرنگاران پیشنهاد داد کتاب مغالطات را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات