مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا(کووید۱۹) مطرح کرد؛
در ایام دهه ولایت و روز عید غدیر که بسته‌های غذایی گرم بین نیازمندان توزیع می شود پیشنهاد این است برای آگاهی بخشی به مصرف کننده محترم برچسبی روی بسته غذایی گرم نصب شود و طی آن توزیع داده شود که این غذا قبل از مصرف، مجدد گرم شود همچنین با شیوه های مطمئن بسته بندی ضد عفونی گردد.
کد خبر: ۹۲۶۲۸۹۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا (کووید۱۹) بسیج اساتید استان اصفهان، با بیان این که کووید۱۹ یک بیماری تنفسی است که از فرد به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند، گفت:  در  ایام دهه ولایت و روز عید غدیر که بسته‌های غذایی گرم بین نیازمندان توزیع می شود پیشنهاد این است برای آگاهی بخشی به مصرف کننده محترم برچسبی روی بسته غذایی گرم نصب شود و طی آن توزیع داده شود که این غذا قبل از مصرف، مجدد گرم شود همچنین با شیوه های مطمئن بسته بندی ضد عفونی گردد.

حمید رضا خدایی مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا(کووید۱۹) بسیج اساتید استان اصفهان، در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان پیرامون توزیع غذای گرم در دهه ولایت و روز عید غدیر، اظهار کرد: در مورد احتمال انتقال کووید ۱۹ از طریق مصرف مواد غذایی توسط محققان موسسه ملی و تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره و گفته شده کووید۱۹ یک بیماری تنفسی است که از فرد به فرد دیگر انتقال پیدا کرده و گسترش می یابد.

وی ادامه داد: بنابراین این بیماری ناشی از مصرف غذا نیست و شواهدی هم مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق غذا، ظروف غذا و یا بسته بندی مواد غذایی وجود ندارد که اگر چنین بود اطمینان داشته باشید کل صنعت غذا باید تعطیل می شد. چرا که در رژیم غذایی ما  مواد غذایی وجود دارد که دارای بسته بندی مواد غذایی هستند که در این صورت باید از مصرف لبنات و شیر و مواردی از این قبیل صرف نظر می کردیم چرا که بسته بندی شده اند.

خدایی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حتی  در زمان شیوع شدید این بیماری ستاد ملی کرونا هر گز نسبت به تعطیل کردن مراکز توزیع غذا  اقدام نکرد و این مراکز به فعالیت خودشان تحت کنترل و رعایت پرتکلهای بهداشتی ادامه  دادند.

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا (کووید۱۹) افزود: بنابراین به نظر می رسد در مورد طبخ و توزیع مواد غذایی آن چه که بیش از هر چیزی اهمیت پیدا می کند این است که کسانی که غذا را درست می کنند پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند، دوم این که آگاهی بخشی به مصرف کننده باید در دستور کار قرار بگیرد .

خدایی تاکید کرد: نکته بسیار مهمی که در توزیع غذای گرم باید در نظر گرفته شود این است که اولا احتمال وجود ویروس در آن به دلیل نوع طبخ به حداقل می رسد و نکته دیگر این که می شود غذا را مجدد گرم کرد که احتمال آلودگی ناشی از زمان توزیع غذا را هم به صفر خواهد رساند.

 وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که برای آگاهی بخشی به مصرف کننده محترم برچسبی روی بسته غذایی گرم نصب شود و طی آن توزیع داده شود که این غذا قبل از مصرف، مجدد گرم شود همچنین فراموش نکنیم که این غذایی که در حال توزیع است دارای بسته بندی است و این بسته بندی قابلیت ضدعفونی با شیوه های مطمئن را هم دارد.

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا(کووید۱۹) یادآورشد: بر اساس گزارش بهداشت و مرکز کنترل بیماریها و سازمان غذا و دارو هنوز هیچ شواهدی که نشان دهد ویروس کرونا از طریق مواد غذایی و یا بسته بندی مواد غذایی قابل انتقال باشد وجود ندارد.  

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان اصفهان

ارسال نظرات