به اذعان برخی از کارشناسان داخلی و خارجی، زورآزمایی بین جبهه عظیم استکبار و نظام انقلابی ایران به مراحل پایانی و تعیین کننده خود نزدیک شده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۵۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مطابق معمول هر ساله و در چنین روزهایی، منتظر دیدار عمومی رهبرفرزانه انقلاب بودیم. البته این مهم بعلت جولان دشمن حقیر و خطیری به نام کرونا محقق نشد و بار دیگر  رهبر معظم انقلاب را از قاب تلویزیون به تماشا نشستیم. به مانند همیشه رهنمودهایشان درس آموز بود و گره گشا برای غور بیشتر و تامل بهتر در فرمایشات حضرتشان به کلیدواژه های اصلی آن می پردازم:

ثبات رضایت مردم به مسئولین نشات گرفته از ایمان مذهبی و صبر است

 دهه خاطره ها

حسن مطلع سخنان عیدانه رهبری گرامیداشت عید قربان و تبریک آن به همه مسلمانان و پیروان ادیان ابراهیمی بود. ایشان دهه اول ذی الحجه را دهه خاطره های پرشکوه و همچنین دهه تضرع دانسته و با اشاره به میعاد چهل شبه حضرت موسی در میقات طور و رنج های حضرت در این مسیر خاطر نشان کردند که "این ماجرا به ما نشان میدهد که حرکت در راه حق با وجود معجزاتی مثل معجزات حضرت موسی چقدر مشکلات دارد و چطور باید با این مشکلات مواجه شد و صبر کرد."

 قربانی شگفت انگیز و شگفتی ساز

اشاره ایشان به حوادث عجیب تاریخ دینداری، تاریخ ایمان و تاریخ اسلام یعنی واقعه عید قربان است. آنجایی که ابراهیم خلیل الرحمن مامور می شود تا نوجوان دلبندش را به امر الهی و از برای آزمون بندگی به قتل برساند و فرزند هم اجرای این دستور را با کمال میل می پذیرد.

دشمن حقیر و خطیر

کووید ۱۹ یا همان کرونا ویروس که در عین حقیر بودن خطیر است، هم او که باعث شده تا به جای حضور در حسینیه امام، آقا را از قاب تلویزیون به تماشا بنشینیم.

مجاهدان سلامت

واژه ای که پس از شیوع کرونا بارها مورد استفاده رهبری قرار گرفته و هر بار حکیم فرزانه انقلاب بدین نکته اشاره داشته اند که زبان از وصف فداکاری و ایثار این عزیزان قاصر است. البته به موازات این ترکیب لغوی پرمعنا، واژه مقدس شهید سلامت نیز زینت نام جانباختگان این عرصه پر افتخار شد.

 کمک مومنانه

با توجه به شرایط کرونایی، تعطیلی بعضی کارخانجات و آسیب وارده به برخی مشاغل که موجب پدید آمدن مشکلات عدیده ای برای برخی هموطنان شد، رزمایش کمک مومنانه از جانب رهبری به همه انقلابیون ابلاغ شد و در اولین مرحله توانست گام های موثری در عرصه خدمت رسانی بردارد. در نظر گرفتن این رزمایش بعنوان یکی از مولفه های اصلی انقلابی گری یکی دیگر از تاکیدات معظم له بود. ایشان در راستای ترغیب و تشویق همگان برای مشارکت در این امر خداپسندانه از همه شخصیت های موجه و تاثیرگزار خواستند که همچون حضور حاج قاسم در ماجرای  کمک به سیل زدگان خوزستان، همه اعتبار خود را به میدان بیاورند.

تابستان داغ

کارزار فشار حداکثری و تحریم های فلج کننده و پیش بینی تابستانی داغ از طرف جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران که در آن مردم، مقابل نظام صف آرایی خواهند کرد، یکی دیگر از فرازهای سخنرانی رهبری بود، فشاری که می بایست در کوتاه مدت موجب به ستوه آمدن ملت ایران شود، در میان مدت مسیر پیشرفت کشور را سد کند و در بلند مدت باعث فروپاشی اقتصادی و ورشکستگی کشور بشود که آقا در پاسخ به این توهمات فرمودند: "شتر در خواب بیند پنبه دانه".

 جریان تحریف

تاریخ اسلام گواهی می دهد که پایه اصلی انحراف از مسیر و ضلالت امت ها، قلب واقعیت ها و تحریف حقایق است. واژگون نشان دادن حقایق یکی از مولفه های اصلی تغییر محاسبات در مردم است. لازم به ذکر است که در این نبرد معرفتی محاسباتی، جریان تحریف از ابزار رسانه ای قدرتمند جبهه استکبار بهره مند است. در تاریخ ثبت است که شکست صفین با علم کردن شعار توحیدی "لاحکم الا لله" پدید آمد. شعاری که در قالب امروزین توئیتر  بهتر می توان آن را فهم کرد. اشاره دقیق آقا بدین نکته که با شکست جریان تحریف، جریان تحریم به طور حتم شکست خواهد خورد یکی از کایدی ترین منطق سازی های رهبری در این جلسه بود.  جریان تحریف همان جریانی است که حل مشکلات کشور را جز از راه کرنش در برابر استکبار، ممکن نمیداند.

 خسارت فراوان

اجرای تعهدات برجامی از جانب ایران و عدم پایبندی طرف های امریکایی و اروپایی به لغو بالمره تحریم ها که آقا در سخنرانی عیدانه سالیان قبل در جوار حرم مطهر رضوی بدان پرداختند بار دیگر  واژه خسارت محض را در اذهان تداعی کرد. آنجا که رهبری از نیاز قطعی کشور به انرژی هسته ای سخن گفته و خاطرنشان کردند که برغم خسارت فراوان برجام به صنعت هسته ای، خوشبختانه اصل این کار محفوظ است.

 پیرمردی که الان سرکار است

منظور آقا ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده یا به تعبیر بهتر و منطبق با شرایط روز، رئیس جمهور ایالات متفرقه آمریکا است که با توجه به بهره برداری تبلیغاتی از مذاکره با رهبر کره شمالی در طمع کشاندن ایران به پای میز مذاکره و بهره برداری انتخاباتی از این موضوع است. البته آقا فرمودند هیچ انسان باشرف و اهل مصالح کشوری به اهداف مذاکراتی آمریکا تن نخواهد داد.

 

صدراعظم کاردانی که می خواست اقتصادکشور و توانایی های حیاتی کشور را مستقل کند و به وسوسه انگلیس خبیث به شهادت رسید. شکی نیست که بیگانگان همیشه ایام از استقلال کشورها ناخرسند هستند لذا به هیچ وجه نبایستی استقلال کشور را به اخم و لبخند اجنبی گره زد.

چرندی بنام اینستکس

آخرین ابتکار اروپای بدعهد در برجام که، گر چه پذیرش آن در شان ملت ایران نبود لیکن برای اثبات توهمی بودن ادعای ایجاد شکاف بین اروپا وآمریکا کافی بود.

 صبر و ثبات

به اذعان برخی از کارشناسان داخلی و خارجی، زورآزمایی بین جبهه عظیم استکبار و نظام انقلابی ایران به مراحل پایانی و تعیین کننده خود نزدیک شده است. مولفه های امید بخش پیروزی در جبهه مقاومت و نشانه های شکست و اضمحلال در جبهه شیطانی قلدران بین المللی بوضوح قابل رویت است. همیشه، مراحل پایانی مبارزات و دورهای آخرین مسابقات، تعیین کننده پیروزی و شکست است. صبر و ثبات مورد تاکید آقا و مستند به کلام الله از این جنس است. ایشان از ثبات مردمی نشات گرفته از ایمان مذهبی اعلام رضایت کرده و از مسئولین تقاضای صبر و ثبات توام با کار جهادی کردند.

 آتش زیر خاکستر

ناآرامی های گسترده و فراگیر در ایالات متحده امریکا که به اذعان حضرت آقا شاید بتوان آن را خاموش کرد ولی در نهایت نظام کنونی آمریکا را از بین خواهد برد.

 دولت تازه نفس

دولتی که در سال ۱۴۰۰ مدیریت اجرایی کشور را بدست خواهد گرفت. این دولت اولین دولت پس از گام دوم انقلاب است و در نقشه راه رهبری، دولتی است جوان و حزب اللهی و مشخصه بارز آن مدیریت جهادی است.

 معیار، ستاد ملی کرونا

با نزدیک شدن به ماه محرم و چالش های کرونایی موجود و لزوم رعایت فاصله گزاری اجتماعی و ایجاد برخی دوقطبی های کاذب همچون دو قطبی عزاداری سلامت، حکیم فرزانه انقلاب بار دیگر از ساختارهای رسمی و قانونی کشور دفاع کردند و شیوه نامه های ستاد ملی کرونا در خصوص عزاداری را ملاک عمل دانسته و همگان را توصیه به رعایت آن کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها