خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «بسیج»:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جایگاه مجلس در گرفتن مطالبات کارگران گفت: حالا با شرایط شیوع ویروس کرونا که پیش آمده باید هر کسی در جایگاه خودش از جمله مجلس و دولت در کمک به کارگران نقش آفرینی کنند و مردم در کمک های مومنانه دست گیری از کارگران داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۳۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تنها کارگران را تحت الشعاع قرار نداده بلکه اکثریت جامعه را تحت الشعاع قرار داده اظهار داشت: تحقق بخشی به مطالبات کارگران در دوران شیوع کرونا اهمیت بالایی دارد.

وی عنوان کرد: کارگر در آموزه های دینی ما نیز جایگاه معنوی ارزشمندی دارد تا جایی که پیامبر(ص) بعد از بازگشت از جنگ تبوک دست کارگر را بوسید و فرمود: "این دستی است که آتش با آن تماس ندارد." 

خسروی افزود: در دنیای اقتصادی امروزه که سال «جهش تولید» نامگذاری شده است با توجه به اینکه در تمام ده سالی که رهبر انقلاب با محوریت اقتصاد نامگذاری کردند محور اقتصاد کارگر است و در اهمیت جایگاه کارگر هیچ شکی نیست.

وی به مهمترین مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا برخی واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شدند، فروش کم شده و حق و حقوق کارگران تحت تاثیر قرار گرفته است، بعضی از واحدهای تولیدی در اثر نوسانات قیمت بازار ضربه خوردند و بازار هزینه و سود تناسبی ندارد.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حالا با شرایط شیوع ویروس کرونا که پیش آمده باید هر کسی در جایگاه خودش از جمله مجلس و دولت در کمک به کارگران نقش آفرینی کنند و مردم در کمک های مومنانه دست گیری از کارگران داشته باشند.

وی با تأکید بر جایگاه مجلس در گرفتن مطالبات کارگران، افزود: مجلس نیز در جایگاه خودش فرصتی پیش بیاید در قانونگذاری و نظارت در گرفتن حق و حقوق کارگران کوتاهی نمی کند، همانطور که نماینده مردم در مجلس در نیشکر هفت تپه حاضر و از نزدیک مطالبات کارگران را جویا شد.

خسروی ادامه داد: اهمیت کار و کارگر محفوظ است و گرفتن حق و حقوق این قشر جامعه بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی و عموم نمایندگان تا جایی که بتوانیم از حق و حقوق کارگران دفاع می کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کارگران قشری با جمعیت بالا و مهم در جامعه هستند علاوه بر آسیب پذیری جامعه کارگری در اثر شیوع ویروس کرونا در شرایط سخت اقتصادی و گرانی ها بیشترین ضربه را کارگران می خورند و بعضاً آزار و اذیت هایی توسط کارفرمایان می شوند.

وی اضافه کرد: در کمیسیون های تخصصی مجلس به موضوعات متعددی پرداخته می شود که هر کدام از نمایندگان اطلاعات جایگاه خودش را بیشتر می داند.

 وی با اشاره به کلیت بحث معیشت مردم، گرانی و اقتصاد، گفت: در این فرصت 2ماهه که از آغاز به کار مجلس گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس بسیار فعال بوده است؛ تخفیف گرفتن مالیات برای تولیدکنندگان را از سایر نمایندگان نیز پیگیر شدیم که تحقق یابد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها