خبرهای داغ:
مراسم تکریم و معارفه مسئول عقیدتی سیاسی سپاه حضرت جوادالائمه(ع)با حضور جمعی از کارکنان در محل ستاد سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۶۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسین زحمتکش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) به ذکر روایتی از امام محمد باقر(ع) پیرامون ارکان دین مبین اسلام پرداخته و بیان داشتند که که امام محمد باقر(ع) نماز،روزه،زکات،حج و ولایت را جزء ارکان دین مبین اسلام معرفی می کنند که به عنوان مسیر اصلی دین می باشد.

حجت الاسلام زحمت کش اظهار داشت:ولایت کلید همه ارکان دین است چون اگر این کلید نباشد درب سعاتمندی نماز،روزه،حج،زکات به روی انسان باز نمی شود و این که ولایت راهنما و هدایت کننده است به سوی سایر ارکان ،چون این ولایت است که سایر ارکان را تبیین و تشریح می کند و به معنای دیگر ولایت مفسر قرآن است.

وی در ادامه افزود:ولایت موجب کامل شدن  سایر ارکان ها می شودو در آن به کسی رخصتی در کم و زیاد شدنش نشده و تنها رکن دین مبین اسلام است که هیچ کس اجازه ندارد کم و زیاد بکند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بیان داشت:اطاعت از رهبری و امام حق،بصیرت و تشخیص امام حق از امام باطل،دوستی با دوستان ولایت و دشمنی با دشمنان ولایت از ملاک های ولایتمداری بوده و این که جایگاه ولایت جایگاه بسیار بالا و ارزشمند است و ما به عنوان سرباز ولایت و امامت مفتخر هستیم هر آنچه که به ما ائمه اطهار دستور داده اند با تمام وجود سیره و روش آنها را در زندگی شخصی ،اجتماعی،سیاسی و جامعه پیاده کنیم تا یک شیعه و پیرو به تمام معنا باشیم.

وی گفت:بصیرت در دین و در حوزه سیاسی،اقتصادی،اجتماعی در هیچ برهه ای از زمان بشریت مانند الان معنا و مفهوم پیدا نکرده و نخواهد کرد چرا که با بصیرت و تشخیص راه درست از غلط می توان نقشه های دشمنان را خنثی و آنها را ناامید کرد.

حجت الاسلام زحمت کش افزود: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای مرور معارف دینی،اعتقادات دینی و به ویژه اثبات ولایت مداری و ولایت پذیری خودمان می باشد و در عصر غیبت امام زمان(عج) حداقل تلاشمون براین  یاشد که بتوانیم آموزه های دینی و اخلاقی را در زندگیمان پیاده کنیم و جامعه را به سمتی ببریم که مایه افتخار عالم بشود.

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) معاونت عقیدتی سیاسی را یک معاونت هویت ساز و هویت بخش در مجموعه با عظمت سپاه دانست که تحکیم بخشیدن به مرزهای دینی و عقیدتی و پاسداری از اسلام را دنبال می کند.

سردار چمن افزود:ماهیت اساسی انقلاب اسلامی و سپاه بر بنیاد عقیده و ایمان استوار هست و الحمد الله مجموعه عقیدتی سیاسی از ابتدای تشکیل مجموعه با عظمت سپاه همواره تعمیق معنویت  که در واقع خمیر مایه هویت اصلی سپاه هست را دنبال کرده و اگر توفیقات ارزنده ای در هر  حوزه ای حاصل شده ثمره  و برکت  پرداختن به این حوزه معنویت افزایی و تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در مجموعه حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام وضیع  تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت الاسلام بخشایی به عنوان مسئول جدید معاونت عقیدتی سیاسی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها