معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی:
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی از برگزاری نخستین دوره سواد رسانه ویژه دختران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۲۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برگزاری نخستین دوره تخصصی سواد رسانه گفت: در دنیای امروز، رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که بر تغییر نگرش ها، عقاید و حتی سبک زندگی جوامع مختلف تاثیر گذارند و به همین دلیل تمدن غرب در تلاش است تا با استفاده از این ابزار دیگر جوامع را به صورت نرم تسخیر کرده و سبک زندگی آنها را آن‌طور که می خواهد شکل دهد.

وی افزود: افزایش سطح دسترسی آزاد افراد به رسانه و فراگیر شدن آن به حدی رسیده است که آسیب ها و تهدیدات رسانه ها تک تک افراد جامعه را به خطر می اندازد و در پاره ای از موارد به هویت زدایی از آن ها منجر می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: این هویت زدایی نه تنها در جوامع غیر غربی بلکه در تمام کشورهای قرن حاضر وجود دارد و رسانه ها افراد را به واسطه جذابیت های کاذب و ارائه اخبار با تکنیک‌های اقناعی خاص مجذوب خود کرده اند، به طوری که پس از مدتی افراد از هویت اصیل خود فاصله می گیرند.

وی با بیان اینکه افزایش سطح سواد رسانه ای یکی از راهکارهای بشر برای مصون ماندن از آسیب های رسانه ای است،گفت: در واقع سواد رسانه ای موضوعی است که سالیان سال در کشورهای مختلف دنیا به آن توجه شده و با اوج گیری فعالیت های رسانه ای در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گودرزی افزود:  در سواد رسانه ای تلاش می شود علاوه بر آشنایی افراد با آسیب ها، تهدیدات و حتی فرصت های رسانه، مخاطبی تربیت شود که در برابر رسانه منفعل نباشد و تلاش کند تا با دیدی انتقادی به رسانه بنگرد و پیام های رسانه ای را به درستی تحلیل و تفسیر کند.

وی ادامه داد: متأسفانه فراگیر شدن فضای مجازی در بین نوجوانان و جوانان این رده سنی را در معرض آسیب بیشتری قرار داده که در این بین، دختران به دلیل قدرت بالای عاطفی، بیش تر از پسران از این فضا آسیب می بینند و تحت تاثیر قرار می گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه مرکز فضای مجازی سپاه روح الله استان مرکزی در راستای افزایش سطح سواد رسانه ای در جامعه رسالت های مهمی دارد و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام داده،گفت:در همین راستا دوره ای ویژه آسیب هایی که دختران جامعه را در دنیای مجازی تهدید می  کند ترتیب داده شد تا با ارائه مطالب مناسب در مصون ماندن دختران جامعه از آسیب های فضای مجازی قدمی برداریم.

 وی با اشاره به اهداف دوره بیان کرد: دوره سواد فضای مجازی ویژه دختران، به مسائلی چون بلوغ عاطفی، هوش عاطفی، تهدید عاطفی، ازدواج در دنیای مجازی، عزت نفس، افسردگی مجازی، خانواده و شهرت می پردازد که هر کدام از این موارد توسط اساتید کشوری و استانی ارائه می شود.

گودرزی افزود: به این مسئله از دید رسانه ای، روانشناسی، حقوقی و خانواده پرداخته شده است و با توجه به شرایط حاضر این دوره به صورت مجازی برگزار می شود و افراد می توانند در سامانه nasraa.ir ثبت نام و از این دوره استفاده کنند و یا با مراجعه به کانال نسرا مرکزی به نشانی  nasramarkazi@ از جزییات این دوره مطلع شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  ثبت نام این دوره تا ۱۸ مرداد ماه ادامه دارد و بعد از آن افراد ثبت نام شده می توانند از تاریخ ۱۹ مرداد ماه به صورت آفلاین از دوره بهره مند شوند.

 2876360_115.jpg (703×1280)

 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات