نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با بسیج :
نماینده مردم بندرعباس ،قشم ،بندرخمیر ،حاجی آباد و بومسی درمجلس شورای اسلامی گفت :مصوبات منطقه آزاد درقشم جزیره نشینان را دربن بست شدید اقتصادی قرارداده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۰۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

 احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم ،بندرخمیر ،حاجی آبادو بوموسی در مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازهرمزگان اظهارداشت :دولت با بی تدبیری مشکلات جزیره نشینان قشم و کیش را دوچندان کرده است و با مصوبات یک شبه مردم جزایر را دربن بست شدید اقتصادی قرارداده است .


احمد مرادی تصریح کرد : مردم جزیره قشم چه گناهی را مرتکب شده اند که برای ورود به خانه باید مبالغ هنگفتی را به منطقه آزاد  بپردازند وجوانان این جزیره برای گرفتن زمین مسکونی در پیچ و خم ادارای منطقه آزاد سرگردان بمانند.


نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد :باید مصوبات عادلانه ای برای خدمت رسانی هرچه بهتر به جزیره نشینان هرمزگان لحاظ نمود تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتری دراین  حوزه جغرافیایی ایران عزیز شاهد باشیم .


مردادی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و پتانسیل ویژه در قشم و کیش افزود : متاسفانه منا طق آزاد بجای اینکه زمینه خود کفایی و اشتغال را برای جوانان فراهم کند با سنگ انداختن لای چرخ تولید ، پیشرفت بومیان و سرمایه گذاران داخلی را با مشکلات فراوان مواجه کرده است .


 نماینده  مردم قشم درمجلس اضافه نمود : متاسفانه شاهد خارج شدن بسیاری از سرمایه گذاران داخلی از جزایر قشم وکیش هستیم که صد درصد نتیجه بی تدبیری دولت به ویژه سیاست های غلط مناطق آزاد درکشوراست .


این نماینده مجلس با گلایه از برخی رفتار مسئولان مناطق آزاد کیش و قشم در موازی کار با دستگاه‌های اجرایی، افزود: در قشم شاهد هستیم منطقه آزاد به سمت موازی کار با اداره ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی می‌پردازد یا در کیش منطقه آزاد سعی در گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه نظارت خود قرار دارد که این موضوعات فرع وظایف محوله مناطق آزاد است.

مرادی با بیان اینکه تجار با مجوز قانونی اقدام به واردات از طریق مناطق آزاد کرده و یک‌دفعه با مصوبه دولت تمامی زندگی و خریدشان در گمرکات مناطق آزاد دپو شده و سبب شکست مالی سنگین آن‌ها شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه دبیرخانه شورای مناطق آزاد زیر نظر رئیس‌جمهور است و از طریق وی منصوب می‌شود جلسه‌ای برگزار و دغدغه بازرگانان قشمی را انتقال دادیم.
وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس جلسه‌ای به همین منظور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد تا هرچه سریع‌تر مشکل دپو شدن کالا بازرگانان در گمرکات نیز برطرف شود، عنوان کرد: امیدوارم دولت هرچه سریع‌تر این مشکل را تا نرسیدن به وضعیت بغرنج بیشتر از این برطرف کند.

 

ارسال نظرات