جشن عید غدیر در دیلم برگزار شد

مراسم جشن عید غدیر یا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد جواد الائمه علیه السلام بازار شهر دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۷۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
جشن های عید غدیر نباید به یک روز محدود بشود.
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، شب گذشته همزمان با سراسر کشور جشن عید غدیر خم با شکوه هر چه تمامتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دیلم برگزار شد.

حجت الاسلام اسدی امام جمعه شهر دیلم در مسجد جواد الائمه علیه السلام ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم به هموطنان گفت: ما قدر عید غدیر را نمی‌دانیم اگر میدانستیم جشن‌های عید غدیر ما گوش فلک را کر می‌کرد، همه خبردار می‌شدند که ما غدیر را جشن گرفته ایم.

امام جمعه دیلم ادامه داد: جشن‌های عید غدیر نباید به یک روز محدود شود و باید از چند روز قبل از عید غدیر تا چند روز بعد از آن با شور و شکوه هر چه تمامتر در سطح کشور برگزار شود.
 
جشن عید غدیر در دیلم برگزار شد

حجت الاسلام اسدی در اهمیت اطعام روزه دار در عید غدیر با بیان حدیثی از امام رضا (ع) گفت: هر کسی یک افطار به مومن بدهد در شام گاه عید غدیر، هر یک طعامی که به یک مومن بدهد، گویی به صد هزار پیامبر طعام داده است.

وی ادامه داد: بعد امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند شما ببینید اگر کسی به یک جمعیتی غذا بدهد چه خواهد شد؛ ما روایتی نداریم اینطور که برای اطعام مومنین، برای غذا دادن انقدر ثواب ذکر شده باشد.

سخنران مراسم عید غدیر همچنین درباره آداب و اعمال این روز بزرگ اظهار داشت: از ائمه اطهار علیهم السلام روایت داریم که لباس نو بپوشید و به تن فرزندانتان لباس نو کنید همچنین می‌فرمایند که عطر بزنید.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار