خبرهای داغ:
مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره " ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا" با همکاری دانشگاه فرهنگیان استان در شهریور ماه خبر داد و گفت: این جشنواره کانون امیدی برای صاحبان اندیشه و یاوری برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور است.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۱۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ قاسمی مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا با محوریت دانشگاه فرهنگیان، گفت: این جشنواره در راستای جشنواره‌های بسیج فرهنگیان با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش است که اقدامات این مجموعه حول دو برنامه انجام می‌شود؛ یک سری برنامه‌ها دائمی بوده که در سطح رده‌ها برگزار می شود، اما یک سری برنامه‌ها بر اساس اقتضائات مطرح می‌شود.

قاسمی افزود: از جمله این برنامه‌ها کمک به معلمان و آموزش و پرورش در شرایط کرونا است که برخی از معلمان بسیجی بدون تعهد سازمانی و چشم داشتی با حضور در مناطق محروم و مناطقی که دانش آموزان از اینترنت و شبکه شاد محروم بودند به صورت جهادی به آموزش بچه‌ها کمک کردند.

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: به منظور جمع آوری ابتکارات معلمان در شرایط بیماری کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان و تسریع این ابتکارات و استفاده از تجربیات موفق در دیگر نقاط کشور این جشنواره برگزار می‌شود.

قاسمی گفت: بر اساس دانش نامه دانشگاه فرهنگیان انجام مطالعات و پژوهش کاربردی و تولید دانش مورد نیاز آموزش و پرورش بر عهده این مرکز است که با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانش آموزی با همدلی و هم افزایی بخش‌ها با مجموعه بسیج فرهنگیان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره کانون امیدی برای صاحبان اندیشه و یاوری برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور است، تصریح کرد: کمک به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی کشور در دوران کرونا، شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی و اصلاح آن، احصاء و انتشار ایده‌ها و راهکار‌هایی برای اعتلاء آموزش مجازی از اهداف این جشنواره است.

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت شانزدهمین جشنواره بسیج فرهنگیان است، افزود: برخلاف سایر جشنواره‌های این مجموعه؛ حیطه کار در این جشنواره باز است و افراد می‌توانند به هر شکلی با ارائه ایده مد نظر در این جشنواره شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره یک نوع آموزش است، گفت: امیدواریم تا با جمع آوری تجربیات و ایده‌ها در قالب کتب بتوانیم تنزلی که در شرایط کرونا در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان به وجود آمده جبران کنیم.
 
دکتر مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در این جلسه گفت:  اعتقاد ما بر این است که بیماری کرونا نباید در ساحت های تعلیم و تربیت دانش آموزان خلل ایجاد کند لذا هدف ما از این جشنواره ضمن توجه به ساحت های تعلیم و تربیت دانش آموزان، برداشتن گام موثری در حوزه آموزش است.
 
وی ادامه داد: این جشنواره با هدف کمک به ارتقا آموزش و پرورش، شناخت نقاط ضعف  در حوزه آموزش مجازی و خلاءهای تربیتی در دوران کرونا و ارائه راهکار مناسب برای رفع موانع و مشکلات این حوزه برگزار می شود.
 
مهدی زاده با بیان اینکه این جشنواره در چهار محور برگزار می شود، گفت: از جمله این بخش ها یادگیری موثر، ایجاد زیر ساخت شبکه شاد، توانمند سازی معلمان، الگوهای موثر نظام آموزشی در حوزه نقش اولیا و مربیان، وظیفه شناسی معلمان در دوران کرونا، سواد رسانه ای و مجازی، مدیریت نظام آموزشی در دوران کرونا و شناسایی و رفع آسیب های این حوزه است.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: بسیار مهم است که بتوانیم از تجارب دانش آموزان، معلمان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، خانواده دانش آموزان و تمام افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت در ارتباط اند استفاده کنیم و این تجربیات را در قالب ایده برتر دسته بندی و جمع آوری کنیم و متناسب با آن برای سال تحصیلی جدید راهکار ارائه دهیم.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در شهریور ماه در استان، گفت: افراد می توانند ایده های خود را در قالب چند پاراگراف، موشن گرافی، تیزر آموزشی و تربیتی، نماهنگ، انیمیشن، کاریکاتور که مناسب تعلیم و تربیت باشد ارسال کنند.
 
مهدی زاده افزود: در این جشنواره مخاطبین ما معلمان، دانش آموزان، دانشجویان که در حوزه تعلیم و تربیت صاحب ایده اند، اولیا دانش آموزان و اساتید دانشگاه فرهنگیان هستند؛ همچنین در حوزه ستادی کارشناسان، مدیران آموزش و پرورش و افرادی که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، می توانند حضور داشته باشند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها