بسیج گزارش می‌دهد؛

یک چشمه از نوع دوستی علوی تبار‌ها / دریای بیکران احسان ساحل دارد

موج کمک های مومنانه شهرهای مازندران را در نوردید. مردم از شرق تا غرب مازندران نهضتی از جنس احسان و تعاون برپا کردند که نه می توان آن را به تصویر کشید و نه از آن نوشت چرا که نه در تصویر می گنجد و نه در واژه و جملات.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۳۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، با شیوع گسترده موج دوم کرونا در کشور و درگیری استان سرسبز مازندران به این بلای سیاه، دوباره آمدیم سر اول خط! اما بقولی معروف، آدم ها را در چه موقعی و کجا باید شناخت، رسیدیم به قصه همدلی. زمانی که یک ویروس منجوس مثل بخت افتاده به زندگی مردم و چشم طمع به سلامت و معیشت دارد ؛ نمی دانیم تا کی میزبان این مهمان ناخوانده  هستیم،  دوباره باید  دست به دست هم دهیم تا شاخ این ویروس حقیر را در میدان کمک به نیازمندان ،بشکنیم.

علوی تبار‌ها همیشه در میدان‌های احسان و تعاون پیش قدم بودند  و این را  در مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه که در ماه مبارک رمضان برگزار شد ، به رخ جهانیان کشیدند.

به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی در گام اول رزمایش کمک مومنانه که در ۲۲ شهرستان مازندران به اجرا در آمد، ۳۰۳ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک شد.

فرمانده سپاه کربلا در گفت و گو با خبرنگار بسیج ، با اشاره به اینکه در گام اول کمک مومنانه ۹۶ هزار خانواده نیازمند توسط فرماندهان پایگاه و متعمدین محل شناسایی شدند، می‌گوید: «خانواده‌های بی سرپرست، بد سرپرست، خانواده‌های آسیب دیده از کرونا  و صاحبان مشاغلی که به واسطه کرونا  خسارت دیدند، از جمله خانواده‌هایی بودند که اسامی آن‌ها در بانک اطلاعاتی قرار گرفت.»

معلوم نیست کرونا چه زمانی بساطش را جمع می‌کند و معلوم هم نیست پیک‌های کرونا کی تمام می‌شود، اما مردم مازندران یا علی گویان  برای اجرای فرمان ولی امرشان،آستین همت را بالا زدند و با راه اندازی موج دوم کمک های مومنانه در قالب نهضت تعاون و احسان، صحنه های بی نظیری را خلق کردند.

از تامین بسته های معیشتی تا تامین جهیزیه عروس ، از کمک به خانواده های زندانیان  و اشتغالزایی تا پرداخت اجاره خانه و قبوض، این فقط نمونه ای از کمک مردم مومن و خیر مازندران به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا  تنها در دهه ولایت و امامت است.سرهنگ پاسدار مسلمی در همین باره خبر میدهد: « ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در دهه ولایت و امامت  توزیع شده است که علاوه بر بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه، لوازم التحریر، پوشاک، پرداخت قبوض و اقساط و  همچنین کارت هدیه هم به نیازمندان اهدا شد.»

با توجه به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از کمک های مومنانه ،و تاکید معظم له بر تداوم این کمک ها، سپاه  دوباره در این عرصه پیشگام شد و با تشکیل قرارگاه امام حسین مجتبی(علیه السلام ) با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سپاه کربلا ، این قرارگاه در سطح نواحی شهرستان ها آغاز به کار کرد. سرهنگ پاسدار مسلمی با اشاره به شناسایی افراد نیازمند و خانوارهای کم برخوردار در این مرحله از نهضت کمک های مومنانه ، می گوید: «۱۰۳ هزار خانوار نیازمند و کم برخوردار شناسایی و تحت پوشش نهضت کمک مومنانه قرار گرفتند، که فقط در پنج روز  آغاز مرحله اول  موج دوم کمک های مومنانه به ۵۸ هزار خانوار‌های آسیب دیده از کرونا ۸۸ میلیارد ریال کمک‌های نقدی شد.»

موج کمک های مومنانه شهرهای مازندران را در نوردید. مردم از شرق تا غرب مازندران نهضتی از جنس احسان و تعاون برپا کردند که نه می توان آن را به تصویر کشید و نه از آن نوشت چرا که نه در تصویر می گنجد و نه در واژه و جملات.

 رامسر عروش شهرهای ایران ،  فاز اول نهضت کمک مومنانه  از عید قربان تا عید غدیر در شهرستان برگزار کرد. به گفته سرهنگ خمسیه فرمانده سپاه این شهرستان با کمک همه خیرین، مردم و گروه‌های جهادی بتوانیم باری را از دوش نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده برداریم.  

تنکابن هم جشن دهه امامت و ولایت متفاوتی را  به نمایش گذاشت. عیدی تنکابنی ها به مردم نیازمند و اقشار آسیب پذیر در دهه ولایت ، ۶،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بود. سرهنگ طالشی جانشین فرمانده سپاه تنکابن  در گفت و گو با خبرنگار بسیج،  کمک های مومنانه را کار بی نظیر و ارزشمندی میخواند و ادامه میدهد:« این کار  در دنیا همتا ندارد لذا شاید این کمک‌های مومنانه نتواند همه مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند، اما مرهمی بر آلام و درد‌های مردم است.»

 چالوس قدمگاه 21 هزار شهید استان های شمالی همیشه حماسه ساز بود و این بار هم مثل دوره اول رزمایش کمک های مومنانه با کمک مردم و خیرین ، قریب به 2 هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است. سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه این شهرستان  در این باره به خبرنگار بسیج توضیح میدهد:«با رمز یا امیر المؤمنین (ع) مرحله  اول آغاز شد و  در کنار بسته غذایی بسته لوازم التحریر نیز برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه و توزیع شود.»

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) این شهرستان تاکید می کند:«باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید مواسات و همدلی بین  همه آحاد جامعه ایجاد شود.»

دهه امامت و لایت در نوشهر هم با اهدای ۳ هزار بسته معیشتی به نیازمندان همراه بود. سرهنگ جناسمی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با یادآوری این نکته که در رزمایش کمک مومنانه ماه رمضان  بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شده بود، می گوید:«:‌این تعداد بسته به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  بین ۳ هزار خانوار توزیع شد.»

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام ) نوشهر ادامه میدهد:« در موج اول نهضت کمک مومنانه دهه امامت هم قریب ۳ هزار بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.»

 کمک های مومنانه مردم خیر نور ،هم نور علی نور بوده است .  ۳۴۰۰ بسته معیشتی هم سهم مردم مومن این شهرستان در مرحله دوم کمک مومنانه بود.

ساحل نشینانمحمودآبادی  هم از قافله کاروان کمک های مومنانه عقب نماندند . به گفته سرهنگ ابراهیم نژاد    علاوه بر یک هزار و ۷۹۶ بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند ، ۱۸ هزار پرس غذا ،۲۰ هزار بسته فرهنگی و همچنین عیدانه به ارزش ۶۰ هزار تومان نیز به کودکان نیازمند در روز عید غدیر توسط بسیج خواهران اهدا شد.  

مردم  دیار سردار شهیدی چون حاج حسین بصیر، هم دوباره راه و رسم این سردار آسمانی را زنده کردند و برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر کمر همت بستند. یاران حاج حسین  این بار از نسل جوان و جنگ ندیده ای بودند که در جبهه کمک مومنانه  به یاری نیازمندان آمدند.سرهنگ محمد برمر  در گفت و گو با خبرنگار بسیج  از توزیع یک هزار ۳۰۰ بسته معیشتی خبر میدهد و می گوید: «یک هزار بسته فرهنگی و نیز ۱۰ هزار ۳۰۰ بسته غذای نذری هم بین نیازمندان توزیع شد.»

فرمانده سپاه فریدونکنار ارزش کمک‌های مردمی در مرحله اول نهضت کمک مومنانه ویژه دهه امامت و ولایت را ۶۱۶ میلیون تومان اعلام  می کند و تاکید می کند :«مشارکت مردم ولایت مدار و شهید پرور فریدونکنار در کمک‌های مومنانه بی نظیر است.»

 هزار سنگر همدلی هم در شهرستان آمل ، شهر علما و شهدا ، بوجود آمد. مردم در سنگر احسان و تعاون ، این بار دهه ولایت را با دستگیری از نیازمندان جشن گرفتند. فرمانده سپاه کربلا که برای بازدید از روند اجرای مرحله اول نهضت کمک مومنانه  که به آمل آمده بود در گفت و گو با خبرنگار بسیج ، می گوید:«هدف گذاری سپاه در آمل  ۷۲۰۰ بسته معیشتی است که طبق   برآورد بعمل آمده این بسته‌های معیشتی تا ۱۲۰۰۰ بسته قابل افزایش  می‌باشد تا  بتوان روحیه امید را به مردم برگرداند.»

بازدید فرمانده سپاه کربلا از روند اجرای نهضت مومنانه در آمل+تصاویر

سرهنگ پاسدار مسلمی حضور همه اقشار جامعه در برطرف کردن مشکلات معیشتی هموطنانشان را به دوران ایثار ۸ سال دفاع مقدس تشبیه و خاطر نشان می کند:« کمک‌های مردمی جامعه امروز، یادآور حماسه سازی و کمک‌های ایثارگرانه دوران دفاع مقدس است که مردم از خودشان می‌گذشتند تا با کمک به رزمندگان جبهه در مقابل دشمنان کیان اسلامی ملت حفظ شود.»

 بابل دارالمومنین همیشه تاریخ ،این بار حماسه ساز شد. مردم خیر و نیکوکار این شهرستان  با توزیع ۱۷ هزار ۳۰۵ بسته معیشتی به ارزش ۵ میلیارد تومان به نیازمندان  در کمک به اقشار آسیب پذیر از همه سبقت گرفتند. به گفته سرهنگ رمضانی فرمانده سپاه این شهرستان ۱۳ کمک جهیزیه عروس، ۳ هزار ۴۶۰ پرس غذای گرم، کارت هدیه بن خرید کالا، اقلام بهداشتی  لوازم التحریر، پوشاک و کفش هم تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

همدلی غدیر در قائم شهر ، شهری که مزین شده به حضرت صاحب الزمان (اروحناه به فداه) دیدنی بود. مردم ولایت مدار و نوع دوست قائم شهری در روز عید غدیر 25 زوج جوان را با کمک های مومنانه راهی خانه بخت کردند. سرهنگ علیزاده فرمانده سپاه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار بسیج  می گوید:«به همت خیرین سادات یک محله  بیش از ۲۸ میلیون کمک‌های مردمی جمع آوری و به نیازمندان اهدا شد.»علیزاده از  توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان  هم خبر  میدهد و خاطرنشان می کند:«‌در سبد‌های معیشتی بسته‌های نوشت افزاری هم برای آن دسته از خانواده‌هایی که فرزندان دانش آموز دارند، قرار داده شد.»

اجرای مرحله اول نهضت کمک‌های مومنانه در جویبار + تصاویر

 جویبار کمک های مومنانه هم براه افتاد.پایتخت کشتی جهان ، این بار پهلوانی را در کمک و دستگیری به اقشار آسیب پذیر  نشان داد و با گرفتن زیردوخم مشکلات معیشتی نیازمندان،برسکوی قهرمانی نوع دوستی ایستاد. سرهنگ بابایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج توضیح می دهد: «مردم مومن و خیر جویبار بیش از یک هزار ۴۶۰ بسته معیشتی به همراه ۵۰۰ بسته پروتئینی را بین نیازمندان توزیع کردند

مردم نجیب، پرمحبت و صبور سواکوده شمالی هم دستی بر آتش کمک های مومنانه داشتند و دارند. از این مردم هرچه بگوییم کم است چرا که دست به خیر بودن این مردم در تمامی عرصه ها زبانزد است .موج دوم کمک های مومنانه مردم با عشق یا علی(علیه السلام) براه افتاد. به گفته فرمانده سپاه این شهرستان ۹۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.شعبانی در ادامه به خبرنگار بسیج می گوید:« یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین علی (علیه السلام) ابوالمساکین یعنی پدر مسکینیان، لذا  ماهم به پیروی از سیره اهل بیت (علیه السلام) باید به یاری نیازمندان بشتابیم.»

سوادکوه شهری بر فراز کوه ها و در هاله ای از مه فرورفته، این روزها رخش را با  کمک های مومنانه به نیازمندان سبز نگه میدارد. مردم ولایتمدار و خیر این شهرستان با لبیک به فرمان ولی امرشان نهضت نوع دوستی براه انداختند. به گفته سرهنگ حسین نژاد ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان را جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

 مرکز مازندران هم اوج همدلی خود را در دهه ولایت به نمایش گذاشت. موج اول نهضت کمک مومنانه  که روز قبل از عید قربان شروع شده بود  به گفته سرهنگ روح الله صادقی جانشین فرمانده سپاه ساری در روز عرفه، ۲ هزار ۴۴۵  بسته معیشتی، ۱۸۱ کارت هدیه،۶۴۰ پرس غذای گرم،۲۲۰ پک لوازم التحریر، ۶۵ جفت کفش،۱۰ کالای جهیزیه عروس و همچنین بیش از ۹۰۰ میلیون ریال کمک نقدی برای پرداخت اقساط و قبوض،   به نیازمندان و جامعه هدف اهدا شد.

صادقی در ادامه به شناسایی  ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند اشاره و یادآور می شود:«‌در مرحله اول نهضت کمک مومنانه در بازه زمانی دهه امامت و ولایت، بسته‌های معیشتی و حمایتی بین خانوار‌ها توزیع شده است.»

 میاندورود، شهری میان دو رود بزرگ تجن و نکارود، در دهه ولایت ، به دریای همدلی پیوست . سرهنگ اصغری در گفت و گو با خبرنگار بسیج، با اعلام اینکه یک هزار ۴۵۰ خانواده نیازمند در این شهرستان شناسایی شدند،خاطرنشان می کند:«با کمک کمیته امداد و بهزیستی و همدلی که بین مردم و مسئولان بوجود آمد، بسته‌ها تهیه و به نیازمندان اهدا شد.» به گفته دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی( علیه السلام)  ۱۲۰۰ بسته معیشتی در فاز اول نهضت کمک مومنانه تهیه و  با حفظ کرامت به دست نیازمندان رسید.

طوفان همدلی به نکا شهری در دل جنگل ها هم رسید. به گفته سرهنگ مجید رضا شعبانی  چهار هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع که یک هزار و ۵۰۰ سبد کالا به همت موکب انصارالحسین(ع)، خیریه آبشار عاطفه‌ها، شرکت‌های نکاچوب، سیمان، نیروگاه، خیران محلی، مجمع خیرین محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی سپاه ناحیه نکا جمع‌آوری شد.

بهشهر اشرف البلاد ایران و شهر تمدن های کهن ، نوع دوستی و کمک به نیازمندان را در تاریخ خود به یادگار دارد.  سرهنگ حسن پورقربان گفت و گو با خبرنگار بسیج به فرمان  رهبر معظم انقلاب، اشاره می کند و می گوید:« با شیوع مجدد ویروس کرونا، و طبق فرمان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در شهرستان تشکیل شد.» فرمانده سپاه این شهرستان ادامه میدهد:« ۳ هزار و ۸۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان در دهه ولایت و امامت بین نیازمندان توزیع شد که  علاوه بر سبد معیشتی کالا، لوازم التحریر، کارت هدیه ،اجراه بها، پرداخت قبوض،را هم شامل می شد.»

گلوگاه شرقی ترین شهر مازندران، به اینجا که میرسی نسیم پرچم حرم ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) جان و روحت را زنده می کند . دست به سینه می ایستادی به طرف حرم و از راه دور سلام میدهی به امامی که هیچ وقت جواب سلامت را بی پاسخ نگذاشته است. مردم امام رضایی گلوگاه هم با تاسی از ائمه ( علیهم السلام) به صف کمک به نیازمندان پیوستند.سرهنگ سید حسن یوسفی  در گفت و گو با خبرنگار بسیج  تهیه و توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خبر می دهد و می گوید:« این  مرحله از کمک مومنانه در دهه ولایت و امامت از عید قربان تا عید غدیردر شهرستان گلوگاه  برگزار شد. به گفته فرمانده سپاه این شهرستان تلاش شد تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی رسیده و همه افراد نیازمند و خسارت دیده از کرونا از این بسته‌های معیشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار