مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: برنامه تبادل اسناد بستری به صورت الکترونیکی در ۲۶ بیمارستان دولتی - دانشگاهی این استان اجرایی شده‌است.
کد خبر: ۹۲۶۵۵۴۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

نادر نان‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه این طرح تنها در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اجرایی نشده‌بود، افزود: بعد از تغییر سیستم نرم‌افزاری، این طرح در این بیمارستان‌ مهم مرکز استان نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح گام بزرگ به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است، ادامه داد: اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد شامل نسخه‌نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاق‌سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: الکترونیکی کردن تمام خدمات سرپایی و بستری از اهداف این طرح است تا تمام داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نان‌بخش اظهار داشت: با اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت به صورت کامل در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای این طرح در مراکز غیردولتی گفت: ۱۶ مرکز غیردولتی در این استان وجود دارد که تاکنون هفت مرکز از طرح تبادل اسناد بستری به صورت الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند.

نانبخش با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با رویکرد رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، ادامه داد: مردم از این طریق می‌توانند مشکلات و سوال‌های خود را در خصوص مسائل بیمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

وی افزود: این سامانه به مرکز کشور متصل است و در صورت نیاز به استان‌های مربوطه وصل شده و به طور میانگین در هفته سه تا چهار تماس به آذربایجان‌غربی متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۶۶۶ راهی برای پاسخ‌گویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای چند تماس برای رسیدگی به این استان متصل شده است زیرا بیشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/2001

ارسال نظرات