استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با «بسیج»:
استاد اقتصاد دانشگاه تهران بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی که ما شاهد اجرای مطالبات و خواست کارگران باشیم صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۱۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
آلبرت بغزیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص مطالبات کارگران در شرایط کرونا گفت: تاکنون هیچ اقدامی که ما شاهد اجرای مطالبات و خواست کارگران باشیم صورت نگرفته است. قرار بود وامی به آن‌ها پرداخت شود و باز پرداخت آن از طریق یارانه باشد که هنوز چیزی مشخص نیست.

وی افزود: موضوع کارگران هفت تپه نشان دهنده ضعف مدیریت آن مجموعه است که ما شاهد طولانی شدن این موضوع هستیم، این‌ها نمونه‌ای از کارگرانی هستند که مطالباتی دارند و هنوز مطالبات آنان اجرایی نشده است و باید ببینیم مشکل از کجاست.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: این مجموعه می‌تواند با دادن سهام به کارگران این سهم را وارد بورس کند یا بفروشد یا نگه دارد و این اقدام می‌تواند برای کارخانه انگیزه ایجاد کند.

وی بیان کرد: راهکار عمومی این است که اگر مشکل پرداخت دارد، ولی زیاندهی ندارد و سود اور است می‌تواند از طریق صندوق تامین مالی  به کارگران و بورس عرضه شود و دولت خودش را از مجموعه خارج کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها این مشکلات را برای کارگران ما بوجود آورده است، گفت: بحث تحریم‌ها یک طرف قضیه است اما در حقیقت می توان گفت سوء مدیریت و بی ارادگی در مجموعه‌های بزرگ به خصوص دولتی عامل اصلی این قضیه می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها