مصطفی خاکپور گفت: متاسفانه از نظر امنیت شغلی هر سال باید با آغاز سال تحصیلی این استرس را داشته باشیم که آیا موسس به ما نیاز دارد یا ندارد.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۹۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، خاکپور با اشاره به این مطلب که مشکلات معلمان خرید خدمات آموزشی را همه مسئولان بهتر می‌دانند گفت: امسال ششمین سالی است که طرح خرید خدمات آموزشی اجرایی می‌شود که همچنان با ناملایمات زیادی روبروست.

این معلم یزدی در ادامه مهمترین مطالبه معلمان خرید خمات آموزشی را استخدام دانست و گفت: علی رغم اینکه از نظر عملکردی در مقایسه با معلمان تراز اول استان رقابت پایاپایی داریم، اما متاسفانه از نظر امنیت شغلی هر سال باید با آغاز سال تحصیلی این استرس را داشته باشیم که آیا موسس به ما نیاز دارد یا ندارد.

وی افزود: البته برخی رسانه‌ها می‌خواهند مشکلات ما را منحصر به حقوق و مزایا جلوه بدهند، اما همانطور که گفتم مشکل اصلی ما استخدام بوده و اینکه به ما هویت معلمی داده شود نه اینکه در حال حاضر شغل ما معلمی است، اما بیمه کارگری و این وضعیت در شان مقام یک فرهنگی جامعه نیست.

این معلم یزدی خاطر نشان ساخت: البته از نظر حقوق و مزایا هم وضعیت مطلوبی نداریم و در ماه تنها برای ۲۱ روز بیمه لحاظ می‌شود و مابقی روز‌ها را خودمان باید بپردازیم حتی در ایام تابستان که هیچ گونه حق و حقوقی نداریم هم پرداخت تمامی حق بیمه با خودمان است که در حال حاضر مبلغ حق بیمه برای یک معلم مجرد بیش از ۸۰۰ هزار تومان و برای معلم متاهل بالغ بر یک میلیون تومان است.

خاکپور با بیان اینکه معلمان خرید خدمات حمایتی معمولا در مدارسی خدمت می‌کنند که کمتر معلمان رسمی آموزش و پرورش در آن حضور پیدا می‌کنند ابراز داشت:این دسته از معلمان معمولا در مدارس شیفت عصر و مدارس اتباع تدریس می‌کنند، اما از بسیاری از مزایا محروم هستند و با این وجود گلایه‌ای ندارند، اما اینکه یک معلم بخواهد امنیت شغلی داشته باشد به نظر بنده درخواست زیادی نیست.

وی از همکاری و همراهی مسئولان استان با معلمان خرید خدمات آموزشی قدردانی کرد و گفت: آقای دکتر دانافر مدیر کل محترم و استاندار محترم پیگیر مطالبات ما بوده، اما حل این مشکلات فرا استانی است و در حیطه اختیارات مدیران استان نیست.

این معلم خرید خدمات حمایتی تصریح کرد: از مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش استدعا داریم برای جذب معلمان خرید خدمات آموزشی سهیمه خاصی در نظر بگیرند مگر ظرفیت جذب از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در استان یزد چقدر است که بخواهند ۸۵۰ معلم خدمات حمایتی را در آن شرکت داده و جذب کنند.

خاکپور در پایان اظهار داشت: ضمن اینکه از همه ما سنی گذشته و نمی‌توانیم از نظر سنی در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنیم بنابراین از نمایندگان محترم استان در خواست می‌کنم این موضوع را پیگیری کرده تا وزارتخانه برای جذب و استخدام ما برنامه ویژه‌ای درنظر بگیرد.
ارسال نظرات