خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت بهداشت، از فوت ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار فوتی‌های کرونا تا کنون به ۱۹ هزار و ۱۶۲ مورد رسیده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۳۴۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیما سادات لاری، بعد از ظهر پنجشنبه ۲۳ مرداد ۹۹، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۲۶۲۵ نفر بیمار کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: از این تعداد ۱۲۴۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

لاری با اشاره به ۱۷۴ مورد فوتی در شبانه روز گذشته، افزود: آمار فوتی‌های کرونا تا کنون به ۱۹ هزار و ۱۶۲ مورد رسیده است.

وی در عین حال افزود: ۳۹۷۱ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۹۰ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۲۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز کاهش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۹ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری و ۹۹ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری در کشور، رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از ۶ تا ۱۴ مرداد ماه سال جاری بیش از ۲۲۱ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور انجام شده است. بیشتری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی و کمترین میزان در نانوایی‌ها گزارش شده است. همچنین میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۴.۲ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳.۸ درصد گزارش شده است همچنین میزان استفاده از ماسک از سوی شاغلان ادارات و بانک‌های کشور ۸۸.۴ درصد و در شاغلان صنوف و صنایع ۷۵.۸ درصد بوده است.

لاری تاکید کرد: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلاء و بستری در اغلب استان‌های کشور بودیم اما متأسفانه کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. فراموش نکنید که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می‌دهد. باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها