خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس؛

مدارس اگر ایمن هستند؛ چرا رئیس‌جمهور زنگ سال‌تحصیلی را مجازی نواخت؟!/ مجلس به تصمیمات متناقض وزارت آموزش‌و‌پرورش ورود می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آقای روحانی در حالی زنگ مهر را از طریق ویدئو کنفرانس به صدا در آورد که دانش آموزان به گونه حضوری به مدارس رفتند. سوال این است که اگر بین علم و سلامت تعارض نیست چرا آقای رییس جمهور زنگ مهر را به صورت مجازی به صدا درآورد؟
کد خبر: ۹۲۷۲۹۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات متناقض مسئولان و سردرگمی خانواده‌ها در داستان پرحاشیه بازگشایی مدارس با انتقاد از عملکرد دوگانه و متعارض مسئولان و مدیران وزارت آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد: مجلس به ماجرای اظهارات متناقض درباره بازگشایی مدارس ورود پیدا می‌کند و کمیسیون آموزش نیز به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: از آنجایی که در برخی از نقاط کشور در موارد خاص اختیار بازگشایی و عدم بازگشایی مدارس به استانداران محول شده است، برخی مدارس استانها از سوی استانداران تعطیل شده اند که البته موارد انگشت شمارند. 

تناقضات در عملکرد مسئولان موجب سردرگمی اولیاء شده است!

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از یک سو وزیر آموزش و پرورش اصرار دارد و می‌گوید که مدارس باید با ملاحظاتی بازگشایی و همچون سالهای گذشته به کار خود ادامه دهند؛ از سوی دیگر رییس جمهور دوگانه سلامت و آموزش را نادرست می‌داند، این‌ها تناقضات گفتاری و رفتاری مسئولان است که منجر به سردرگمی دانش آموزان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رفتار معنادار رئیس جمهور در نواختن زنگ نمادیین بازگشایی مدارس که واکنش‌های فراوانی را در رسانه ها و شبکه های مجازی در پی داشت، اشاره کرد و گفت: روز گذشته آقای روحانی در حالی "زنگ مهر" را از طریق ویدئو کنفرانس و به گونه مجازی به صدا در آورد که دانش آموزان به‌صورت حضوری و البته از سر اجبار و سردرگمی ناشی از رفتار مدیران مدارس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش ، به مدارس رفتند. سوال این است که اگر بین علم و سلامت تعارض نیست، و اگر مدارس ایمن و گند زدایی شده اند پس چرا آقای رییس جمهور زنگ مهر را به صورت مجازی به صدا درآورد؟ این به طور قطع نشان‌دهنده تعارض گفتاری و عملی و سردرگمی بین مسئولان است.

 آموزش و پرورش باید تضمینی بدهد که قابلیت اجرایی داشته باشد

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به عدم حضور برخی دانش‌آموزان در نخستین روز از آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: برای مثال عرض می‌کنم که در حوزه انتخابیه محلات، امروز حدود 60 درصد از دانش آموزان روستاها به مدارس نرفتند و از این رو باید تصمیمی در حوزه آموزش گرفته شود که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

عضو سابق هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اظهاراتش به شرایط بازگشایی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط بازگشایی مدارس امسال که شرایط ویژه ای را به واسطه شیوع بیماری کرونا داشته و داریم، از جمله مواردی که باید حتما مدنظر مسئولان قرار بگیرد، مواردی است که بدون توجه به اینکه در مدارس کشورهای غربی چگونه رفتار می شود، اقدام به ایمن سازی و ضد عفونی و ... نمود. به این صورت که بر اساس الزامات خودمان اقدام به چیده‌مان صندلی دانش آموزان با فواصل معین نمود. تأمین ماسک و مواد ضدعفونی برای دانش آموزان باید با وسواس و دلسوزی   صورت بگیرد؛ تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی نباید محول به هر مدرسه شود. بلکه باید بهترین مواد و اقلامی را تهیه کرد که عالی ترین کارایی را داشته باشند. چون متاسفانه تجربه ثابت کرده که خود مدارس به لحاظ بودجه در مضیقه اند؛ طوری که  حتی توان خرید ابزارهای اولیه آموزشی را نداشته و از پرداخت هزینه آب و برق مدارس هم درمانده اند!

وی در پاسخ به سوال دانا که در پایان نظرش را در خصوص تصمیم بازگشایی مدارس تمام نقاط کشور جویا شد؛ گفت: مسلم است که مسئولان درباره بازگشایی مدارس تصمیم درستی نگرفته اند. این خیلی ناشایست است که مسئولان اظهار‌نظرهای متناقضی با هم داشته باشند. گاهی هم یک مسئول در طی چند روز اظهارات متناقضی را عنوان میکند که موجب سردرگمی خانواده‌ها و دانش آموزان می‌شود.به گونه ای که همین ماجرا را در کنکور و بلاتکلیفی پشت کنکوری ها تجربه کردیم.

/منبع:دانا/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار