خبرهای داغ:

محرم و امام حسین (ع) برکت زندگی شیعیان

مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان گفت: محرم و امام حسین (ع) برکت زندگی شیعیان هستند.
کد خبر: ۹۲۷۳۶۴۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی مسئول نمایندگی، ولی قفیه سپاه ناحیه سمنان در دیدار و سرکشی از قرارگاه مقاومت بسیج خواهران شهرستان سمنان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت اباعبداله (ع) گفت:خداوند در عالم هستی چندین پاک کننده در اختیار ما قرار داده است که انسان‌ها باید از آن‌ها استفاده کنند؛ و گناهان خود را محو کنند. یکی از این محو کننده گناهان امام حسین (ع) است؛ که باید از این فرصت محرم و صفر استفاده کنیم.
وی ادامه داد:امام حسین (ع) ۱۵ مورد ویژگی دارد که شبیه قرآن کریم است. یکی از آن‌ها هادی و هدایت گر بودن است؛ که هم امام حسین و هم قرآن کریم هدایت گرند. دیگرین ویژگی این است که هم امام حسین (ع) شفیع انسان‌ها در روز قیامت هست و هم قرآن کریم و سومین ویژگی که در امام حسین (ع) و قرآن کریم مشترک است شاکی بودن است که هر دو می‌توانند از انسان‌ها و پیروان خود شکایت کنند؛ لذا باید از خود بپرسیم که چقدر شور همراه با شعور داریم. از قرآن چقدردر زندگی استفاده بردیم و و شناخت پیدا کردیم نسبت به مفاهیم و مباحث مطرح در آن؛ و یا حتی نسبت به شهدای کربلا چقدر شناخت داریم و آن‌ها را می‌شناسیم.
حجت الاسلام والمسلمین راسخی ادامه داد:خداوند محرم را یک فرصت برای خودسازی قرار داد تا تغییر کنیم و این به برکت امام حسین (ع) است. امام حسین تابلو رسیدن به خداست. این دهه محرم امسال باید دست مریزاد و خداقوت گفت: به مردم و بچه هیئتی‌های ما که با وجود ویروس کرونا مراسمات امام حسین را سروپا نگه داشتند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسمات دهه اول محرم را به بهترین شکل خود انجام دادند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار بانوان اشاره کرد و گفت:ما هرجا نیاز به حضور خواهران داشتیم، آن‌ها خوب پای کار بودند و کار را به سر منزل مقصود رساندند. بانوان در خانه به عنوان یک همسر و مادر اثرگذار هستندکه این نقش مهمترین نقش بانوان است. در جامعه هم حضور خانم‌ها پررنگ است و به عنوان یک قشر پر عده و اثر گذار در جامعه حضور دارند. در این مسیر پیش رو بانوان باید حضرت زهرا را به عنوان الگوی خود قرار دهند که بهترین همسر و بهترین مادر عالم بود و است؛ و در مسائل دین و پیروی از ولایت هم اولین حامی ولایت بود؛ و در اجتماع اثر گذار بود.
در پایان این جلسه فرماندهان قرارگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و کارگروه‌های تخصصی به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود و همچنین مسئولین معاونت‌های نظارت، سیاسی، تایید محتوا و عقیدتی به ارائه توجیهات برنامه‌های تخصصی خود پرداختند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها