خبرهای داغ:
معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان عنوان کرد
معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه مبانی نظری پایه‌های اساسی هر کاری است، گفت: خروجی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه صالح است.
کد خبر: ۹۲۷۴۸۳۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

خروجی اجرای سند تحول بنیادین مدرسه صالح استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نعمت اله بحیرایی در جلسه ستاد پشتیبانی بسیج فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه مبانی نظری پایه‌های اساسی هر کاری است، اظهار کرد: خروجی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه صالح است.

وی با بیان اینکه برخورداری از حیات طیبه و تحقق جامعه سالم نیازمند مدرسه صالح است، گفت: باید دانش‌آموز و دبیر صالح داشته باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه هر کسی که رشد متوازن داشته باشد و زندگی پاک داسته باشد به حیات طیبه خواهد رسید و به سمت قرب الهی پیش می‌رود، افزود: باید از کلیدواژه‌ها ابهام‌زدایی کرد و مدیر و معلم رشد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی مدرسه صالح ساده‌سازی است، گفت: باید شکل ساده هر چیز را به دانش‌آموز آموزش داد؛ مدرسه باید تمام ابعاد تربیتی را به شکل ساده و روان و متناسب با سن متربیان پیاده‌سازی کند.

بحیرایی با بیان اینکه ویژگی دوم پالایش است و هدف از پالایش زدودن برخی عوارض و نتایج ناخوشایند و نامطلوب تربیتی از برخی تجربیات مدرسه است، گفت: باید در مدارس عوامل مخرب، استرس زا و... دور شود.

وی با بیان اینکه جریان رشد متربیان جریانی است که نسبت به عوارض و مخاطرات محیطی و تغییرات نامطلوب بسیار حساس است و به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: عوامل مخاطره آمیز باید از مدرسه کنار زده شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه متناسب‌سازی با شرایط رشدی متربیان ویژگی سوم می است، گفت: آموزش‌ها باید متناسب با سن دانش‌آموز باشد و متناسب‌سازی به مدیریت و مربیان و فضا و تجهیزات هم تعمیم داده شود.

وی با اشاره به اینکه تعادل از ویژگی‌های مدرسه صالح استريال گفت: هدف از تعادل تناسب با اصول همه جانبه‌گری یکپارچگی است که همان رشد ۶ ساعته متوازن مطرح است.

بحیرایی ویژگی پنجم را انعطاف پذیری دانست و با بیان اینکه مدرسه باید از حدی انعطاف‌پذیری برخوردار باشد، گفت: مدرسه تا حدی باید متناسب با شرایط فراگیرانش انعطاف‌پذیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه رابطه احسان و عدالت از دیگر ویژگی‌های مدرسه صالح است، گفت: اگر عدالت در مدارس اجرا نشود با مشکل بر می‌خوریم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان مشارکت و تعاون را آخرین ویژگی‌های مدرسه صالح عنوان کرد که از مهمترین ویژگی‌ها است، گفت: در مدرسه مهارت‌های اجتماعی نیز باید آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: بخشنامه برنامه معلم آینده‌ساز با هدف نقش‌آفرینی موثر فرهنگیان ارزشی در تعلیم و تربیت و به کارگیری بسیجیان در راستای تقویت کشور با همکاری دولت به استان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات