خبرهای داغ:

بهره‌مندی ۱۱ هزار مشترک از شبکه فاضلاب شاهرود/شبکه فاضلاب شاهرود کاملا اجرا شود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود گفت: هم اکنون از ۸۰ هزار مشترک آب در این شهرستان تنها ۱۱ هزار مشترک از شبکه فاضلاب بهره مند هستند و باید شبکه فاضلاب شهر کامل شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۱۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست برنامه ریزی تامین آب پایدار و استفاده از آب‌های غیر متعارف برای مصارف خاص و بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها با حضور مدیر کل پارک علم و فناوری استان، معاون بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اشاره به اینکه در شاهرود ظرفیت بسیار مناسبی برای استفاده از آب استحصالی فاضلاب به منظور بهره مندی در کشاورزی، صنعت و فضای سبز وجود دارد، افزود: این امر نقش بسزای در رونق تولید و توسعه اشتغال شهرستان خواهد داشت.
فرماندار شاهرود بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت بهره برداری و استفاده از این پتانسیل وبهره گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تاکید نمود و تصریح کرد: هم اکنون از ۸۰ هزارمشترک آب تنها ۱۱ هزار مشترک از شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند.
وی افزود: باید تلاش کرد شبکه فاضلاب شهر کاملا اجرا شود وبا تکمیل و استفاده از تکنولوژی‌های نو کیفیت تصفیه فاضلاب را برای مصارف کشاورزی برابر استاندارد افزایش داد و زمین‌های دیم و منابع طبیعی را به فارغ التحصیلان کشاورزی واگذار نمود.
معاون استاندار سمنان گفت: با توجه به ظرفیت و نیاز شهرستان به آب در بخش کشاورزی، صنعت و فضای سبز برنامه ریزی و پیگیری شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های مرتبط در جهت توسعه شبکه و افزایش تعداد مشترکین و میزان آب استحصالی ضروری است.
فخری اظهار کرد: امور آب و فاضلاب ضمن تسریع در جذب اعتبار سالجاری و اجرای پروژه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شاهرود با مساعدت شرکت آبفای استان پیگیری لازم به منظور تامین منابع اعتباری مورد نیاز از محل اعتبارات ملی به منظور توسعه شبکه و افزایش تعداد مشترکین در میان مدت به ۴۰ هزار انشعاب و در افق طرح تا ۵۰ هزار انشعاب بعمل آورد.
وی ادامه داد: امور آب و فاضلاب جهت ارتقاء و به روزرسانی سیستم تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فعلی به روش‌های جدید به منظورارتقای کیفیت آب استحصالی مطالعات، پیگیری‌ها و اقدامات لازم بعمل آورد.
فرماندار شاهرود ابراز کرد: اداره منابع طبیعی نسبت به شناسایی، نقشه برداری، احصاء اراضی مستعد کشاورزی به منظور واگذاری و اجرای طرح‌های کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی اقدام نماید.
معاون بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای استان در این نشست تاکید کرد: در دراز مدت با تکمیل طرح فاضلاب شاهرود، خروجی پساب تصفیه شده به ۴۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد رسید.
بهره‌مندی ۱۱ هزار مشترک از شبکه فاضلاب شاهرود/شبکه فاضلاب شاهرود کاملا اجرا شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها