خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بسیاری از مسلمانان در کشورهای عربی و آزادگان جهان نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند، بیان کرد: سران کشورهایی مانند امارات نه دین دارند و نه آزاده هستند چگونه ممکن است چنینی کاری را مرتکب شوند.
کد خبر: ۹۲۷۶۳۰۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

آزادگان جهان نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت: رفتار این کشورهای به ظاهر مسلمان ممکن است سبب شود برخی دیگر از کشورها نیز روابط خود را با رژیم ا‌شغالگر قدس عادی‌سازی کرده و حتی در کشورهای خود پایگاه‌های نظامی برای این رژیم  ایجاد کنند.

 وی با اشاره به مصاحبه سفیر امارات در واشنگتن بیان کرد: این شخصیت سیاسی گفت عواملی که سبب اشتراک ما با رژیم صهیونیستی می‌شود بیش از اشتراکات ما با فلسطین است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آیا رژیم صهیونیستی یک کشور مسلمان یا عرب است؟ گفت: این مسئله نشان می‌دهد کشورهایی مانند امارت، بحرین و برخی از کشورها فلسطین را وجه المصالحه منافع خود قرار می‌دهند.

وی با طرح این سوال که وجه اشتراک کشورهای مسلمان با رژیم غارتگر، جنایتکار وکودک کش صهیونیستی چیست که سبب نزدیکی آنها شده است عنوان کرد: بسیاری از افراد مانند انور سادات یا یاسر عرفات تلاش کردند روابط خود را با این رژیم عادی سازی کنند اما عاقبت آنها چه شد؟

شعبانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسلمانان در کشورهای عربی و آزادگان جهان نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند، بیان کرد: سران کشورهایی مانند امارات نه دین دارند و نه آزاده هستند چگونه ممکن است چنینی کاری را مرتکب شوند.

وی با اظهار تاسف از منفعل بودن اتحادیه عرب نسبت به اقدام امارات و بحرین در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی افزود: عواقب و پیامدهای حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه برعهده همین کشورهاست و باید پاسخگو باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ما این حرکت غیر اخلاقی، غیر انسانی و غیر اسلامی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم، عنوان کرد: به گفته یکی ازمورخان یهودی اسراییل دو هدف سیطره بر فلسطین و کم کردن تعداد فلسطینیان را دنبال می‌کند.

* رژیم صهیونیستی به دنبال تحقق طرح شوم خاورمیانه بزرگ است

وی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تحقق طرح شوم خاورمیانه بزرگ است، اظهار داشت: اگرچه رژیم صهیونیستی این طرح شوم را در سر می‌پروراند ولی بداند سرنوشت این رژیم به دست جبهه مقاومت و جوانان فعال در این عرصه رقم می‌خورد.

شعبانی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس و برخی سران کشورهای اسلامی گمان نکنند می‌توانند با این گونه رفتارها به منافع خود دست می‌یابند.

وی درباره ادعای امریکا مبنی بر فعال سازی طرح مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: طبق رویه شورای امنیت اینکه مکانیسم ماشه فعال شده و تحریم‌ها باز گردد طبیعتا امکان‌پذیر نیست چرا که 13 کشور عضو شورای امنیت با شکایت آمریکا مخالف بوده و چون آمریکا از برجام خارج شده است.

امام جمعه همدان افزود: آمریکا چون احساس ابر قدرتی می‌کند به هیچ تعهدی پایبند نیست و تنها منافع خود را دنبال می‌کند به همین دلیل هیچ منطقی را نمی‌پذیرد و نمی‌شناسد .

وی با تاکید براینکه آمریکا اهل منطق نبوده و فرعون زمان است بیان کرد: حتی اگر شکایت آمریکا مورد پذیرش  و تایید قرار گیرد باز هم روند فعال شدن مکانیسم ماشه به این راحتی امکان پذیر نخواهد بود .

شعبانی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر بر روی آتشفشانی از هواهای نفسانی  بشر قرار گرفته است، مطرح کرد: انتظار بر این است مسئولان وزارت امور خارجه اقدامات لازم برای مقابله با این موضوع را انجام دهند  و از نظر حقوقی این کار را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد آغاز هفته دفاع مقدس خواهیم بود بیان کرد:‌ مردم، شهدا و ایثارگران ما صرفا برای حفظ مرزهای جغرافیایی نجنگیدند بلکه برای اسلام، اعتلای کلمه الله و اقامه دین جان خود را فدا کردند.

* آرمان‌های دفاع مقدس برای همیشه زنده خواهد ماند

امام جمعه همدان تصریح کرد: آرمان‌های دفاع مقدس برای همیشه زنده خواهد ماند و اینگونه نیست که تمام شدنی باشد چرا که دفاع مقدس سبب تقویت هویت دینی، ملی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما شد به همین دلیل امروز باید این دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود.

وی عنوان کرد: امروز اگر قرار باشد کشور پیشرفت کند باید گفتمان دفاع مقدس زنده شده و ملاک عمل قرار گیرد چرا که حلال مشکلات کشور است.

شعبانی با اعلام اینکه به گفته رسانه‌ها بیش از 40 تن از کالاها در گمرک باقی مانده و ترخیص نمی‌شود، گفت: در دوران پس از دفاع مقدس هرگاه این فرهنگ تضعیف شده و مسئولانی سر کار آمدند که اعتقادی به این فرهنگ نداشتند کشور با مشکل روبه‌رو شد.

وی افزود: امروز راه حل خروج از بن بست‌های اقتصادی کشور تقویت گفتمان دفاع مقدس است و انتخاب مسئولانی است که به مسیر و ارمان شهدا معتقد و پایبند باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به وضعیت آشفته بازار بیان کرد:  ما هشت سال با دست خالی در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و عجیب است که امروز نمی‌توانیم در مقابل دلال‌هایی که بازار را بهم می‌ریزند بایستیم!

وی تاکید کرد : امروز نیازمند تقویت فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس هستیم بنابراین در این هفته باید ارزش‌ها و هنجارهایی که شهدا به آن معتقد و پایبند بودند برای مردم و جوانان تبیین شود.

شعبانی افزود: اگر مسئولی کم کاری و خیانت بکند یا ارگان‌ها بخواهند با اختلافات خود سبب معطل شدن مردم شوند مدیون خون شهدا بوده و باید پاسخگوی خدا باشند چرا که مسئولیت در جمهوری اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات