خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۷۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸

اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با بیان اینکه همزمان با این هفته مرکز شبیه‌ساز تیراندازی در این شهرستان افتتاح می‌شود که پس از اصفهان و خرم‌آباد سومین مرکز در سطح کشور است، اظهار داشت: برای راه‌اندازی این مرکز ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه مختلف همزمان با هفته دفاع مقدس توسط بسیجیان پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های مقاومت، اقشار مختلف بسیج و ادارات در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما قوی هستیم» نام‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: محوریت اجرای برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با پیشکسوتان جهاد و شهادت و پایگاه‌های مقاومت است که روز نخست این هفته را به منظور تداوم آرمان‌های دفاع مقدس به دیدار با امام جمعه ملایر اختصاص داده‌ایم.

وی نواختن زنگ مقاومت در مدارس سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس، برنامه نمایش اقتدار به صورت رژه موتورسواران و خودروهای نظامی و آرایش آنها به سبک زمان جنگ و برگزاری صبحگاه مشترک را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: برنامه نمایش اقتدار با همکاری ناجا، گروه رزمی و مهندسی ۴۳ امام علی(ع)، پدافند خنداب، گردان امام حسین(ع) و گردان‌های بیت‌المقدس اجرا می‌شود که به صورت همزمان رژه موتورسواران در بخش جوکار و زند نیز برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های خاصی همچون مراسم پیاده‌روی، حضور در گلزار شهدای گمنام، قرائت زیارت عاشورا و مسابقات ورزشی برای سربازان در هفته دفاع مقدس و تقدیر از سربازان نمونه پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر همچنین برگزاری نشست صمیمی با کارآفرینان سطح شهرستان، برگزاری محفل انس با شهدا در دبیرستان نمونه سیفیه ویژه جوانان، افتتاح کارگاه اشتغالزایی مروار و سبدبافی و خیاطی در بخش جوکار و همچنین روستای حسین‌آباد شاملو و شهر ازندریان و توزیع کمک‌های مومنانه در بخش جوکار را از دیگر برنامه‌ها در روز سوم هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی گفت: در این هفته منازل مددجویان بخش سامن در روستاهای بهاره، دهنوآورزمان، توچغاز و بلرتو، یک منزل مددجویی در اسلامشهر آق‌گل و واحد مسکونی در روستای دره‌چنار با کمک گروه جهادی بسیج و خیران افتتاح می‌شود.

حسینی افتتاح پایگاه مقاومت بسیج و آغاز عملیات اجرایی خانه عالم در روستای میشن، افتتاح سالن ورزشی روستای پیروز در بخش زند، توزیع ۴۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان، ویزیت رایگان در روستاهای ازناو، حاجی‌آباد و قلعه میرفتاح، برگزاری سه یادواره آبروی محله و سرکشی از ۴۰ خانواده شهید و جانباز را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به اردوی جهادی یک‌روزه در روستای گرجایی و مرمت و رنگ‌آمیزی یک مدرسه، راهپیمایی خانوادگی برای پیشکسوتان جهاد و شهادت، غبارروبی گلزار شهدا، مسابقه فوتسال نیروهای مسلح در ملایر، برگزاری یادواره شهدای زن در پارک سیفیه و تجلیل از مدافعان سلامت اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به برگزاری رزمایشی در سامن از طریق فضای مجازی ادامه داد: در این هفته راویان دفاع مقدس در فضای مجازی به روایتگری می‌پردازند و برنامه ابتکاری «محله‌های دفاع مقدس» نیز به صورت کاروان سیار مقابل منازل دو تن از فرماندهان دفاع مقدس ملایر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و ساعت برنامه‌ها نیز محدود است.

حسینی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه مردم ایران از هر قشر و سنی حضور داشتند گفت: امسال در چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس قرار داریم و دشمنان پس از ۴۰ سال هنوز دست از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برنداشته‌اند و جبهه کفر همچنان در مقابل جبهه حق قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همان‌گونه که قرآن نوید داده است باید در این مسیر خود را به سلاح ایمان مجهز کنیم و از تجهیزات، ثروت، امکانات و تعداد پُرشمار دشمنان هراس نداشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر رهبری دینی و فداکاری مردم را دو عامل مهم و اساسی در پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: باید برای نگهداری این گنجینه بی‌نظیر دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان که امام خمینی(ره) و انقلاب را درک نکرده‌اند، تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات