خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج و متخصصین استان همدان:
مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج و متخصصین استان همدان با تأکید بر اینکه آنچه ما به عنوان مدیریت جهادی در شبکه اداری در حال پیگیری هستیم، به صورت خودجوش در پیشکسوتان جهاد و شهادت وجود ندارد، گفت: نباید با بی‌توجهی موجبات تغافل و به حاشیه راندن این سرمایه‌های ارزشمند را فراهم آوریم.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۹۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

نباید با بی‌توجهی موجب به حاشیه راندن پیشکسوتان جهاد و شهادت، این سرمایه‌های ارزشمند شویمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مهدی خزائی در جلسه راهبردی دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه انصارالحسین(ع) با سازمان بسیج پیشکسوتان استان همدان با بیان اینکه نقش ستاد تخصصی اقشار بسیج مطالبه‌گری و راهبری اقشار 22گانه بسیج بر اساس فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، اظهار داشت: جایگاه ستاد تخصصی در سپاه هم ردیف هیئت رئیسه و برنامه‌پرداز سطوح قشری است، از این رو با طرح تعالی درصدد انسجام، کارآیی و چابکی بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه آنچه ما به عنوان مدیریت جهادی در شبکه اداری در حال پیگیری هستیم، به صورت خودجوش در پیشکسوتان جهاد و شهادت وجود ندارد، گفت: نباید با بی‌توجهی موجبات تغافل و به حاشیه راندن این سرمایه‌های ارزشمند را فراهم آوریم.

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج و متخصصین استان همدان ابراز داشت: پیشکسوت بسیجی سرفراز از امتحانات گذشته در حال حاضر نیز همچنان فعال عرصه‌های الگوسازی است اما دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و معاونین حاضر در جلسه به دنبال کسب پیامد بسط حقایق اسلام و عفت‌سازی در جامعه هستند در حالی که پیشکسوتان صاحب تجربه و مسبوق به عملیات‌های اینچنینی بدون هیچ ساز و کاری به صورت خود جوش در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند، نه تنها مردان که حتی زنان مجاهد ما هنوز دست از مبارزه نکشیده‌اند.

خزائی افزود: مادر شهیدی را در کوچه‌های محله حاجی دیده‌ام که در منزل محقرانه خود یک جلسه زیارت عاشورا را تعطیل نکرده و این یک حرکت ناب و الگوساز است؛ در حالی که تمام تلاش یک معاونت نظم‌دهی به برنامه‌های ابلاغی است.

وی بیان داشت: تجربه، توانایی، خستگی‌ناپذیری، تلاش بی‌وقفه و خلوص از ویژگی‌های این رزمندگان زنده دل است از این‌رو اولا میدان را باید برای حضور و تاثیر آنها باز کرد و ثانیا مانع از انفکاک بدنه جامعه از حضور چنین بنیادهای ارزشمندی شد.

مسئول دبیرخانه ستاد تخصصی اقشار بسیج و متخصصین استان همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود سازمان بسیج پیشکسوتان ضمن گسترش عرصه‌های فعالیتی، بیشترین همت برنامه‌ریزی خود را بر پایه سه عنصر تجربه، جهادگری و مدیریت این عزیزان قرار دهد تا شاهد پویایی و بالندگی برنامه‌ها و ترمیم شریان‌های گسسته اجتماع باشیم.

وی تصریح کرد: ما با نگاه ظرفیت و فرصت مضاعف به این قشر جامعه نگاه نداریم و این به معنای عدم بازنشستگی نیست بلکه به معنای بهره‌وری است، گسترش اسلام نیازمند حضور تک تک افراد، نیروها و تفکرها است زیرا سرمایه گزافی هزینه رشد چنین نیروهای شده و با رهاسازی دچار بحران بازنشستگی خواهیم شد.

خزائی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف جامعه، چرخ‌های مکانیکی باید حرکت کنند و لزوما حرکت این چرخ‌ها به واسطه بکارگیری جوانان میسر نمی‌شود و بعضاً باید از نیروی جوان و اندوخته ثروتی به نام تجربه استفاده شود، ما برای چابکی نیازمند نیروی جوانی جامعه و برای وقار نیازمند حضور صاحبان تجربه هستیم، نباید با ایجاد فاصل میان این دو موجبات رشد جهت‌های متقارن و مخالف را فراهم آوریم.

وی در پایان ضمن بازتعریف ساختار بسیج پیشکسوتان خواستار وجه‌دهی بیشتر در عرصه‌های مختص پیشکسوتان شد تا بتوانند در قالب طرح‌های مختلف، مددکار برنامه‌ها و پشتوانه اجرایی عناوین کارخواستی باشند و عنوان کرد: با توجه به این امر شناسایی و رصد نسبت به انسجام افراد ذیل مسائل احصاء شده طی روزهای آتی اقدام عاجل لازم و ضروری است، ما فرصت امتحانات متعدد را نداریم از تجربه باید بهره گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات