برگزاری دومین دوره کلینیک تخصصی کشوری ولتینگ در شاهرود+ تصاویر

دومین دوره تخصصی کشوری ولتینگ ( آکروباتیک ژیمناستیک روی اسب) در شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۹۴
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
دبیر کمیته ولتینگ استان سمنان در حاشیه برگزاری دوره کلینیک تخصصی کشوری ولتینگ به میزبانی باشگاه سوارکاری آراسپ شاهرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به این رشته ورزشی اظهار کرد: رشته ولتینگ یا اکروباتیک ژیمناستیک روی اسب یکی از شاخه‌های فدراسیون جهانی است که در آن ورزشکار یا ورزشکاران (۱،۲ یا ۳ نفر) روی اسب حرکات آکروباتیک ژیمناستیک (استاتیک، دینامیک، مانت و دیسمانت) را اجرا می‌کنند که اسب در مسیر دایره‌ای توسط فردی به عنوان لونژر که هدایت اسب را به عهده دارد حرکت می‌کند.
محمدرضا سیدموسوی با بیان اینکه در گذشته و روم باستان شوالیه‌ها و اشراف زاده‌ها این حرکات را روی اسب با نام لاولتیژ اجرا می‌کردند افزود: این رشته حدود سه سال در کشور فعالیت خود را شروع کرده که با تحقیق و ترجمه مقررات و تشکیل کمیته فنی مشغول به جذب افراد علاقمند و آموزش در سراسر کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه تمام مزایای رشته‌های ورزشی را از لحاظ فیزیکی و روانی این رشته شامل می‌شود گفت: چابکی، انعطاف پذیری، قدرت، تعادل و هماهنگی عصب و عضله و... از مزایای این رشته ورزشی جذاب و پرتحرک است.
رئیس ولتینگ شهرستان شاهرود با بیان اینکه دومین کلینیکی تخصصی کشوری این رشته در استان و شاهرود برگزار شده اضافه کرد: باشگاه‌های فعال این رشته در استان‌های البرز و قزوین هستند و استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز در این زمینه شروع به فعالیت کرده است و برگزاری این دوره در این راستاست.
وی مشکلات این رشته ورزشی در کشور را نپرداختن به این رشته در فضای رسانه‌ای و عدم شناخت عموم و جذب علاقمندان به این رشته، نبود سخت افزار استاندارد مانند سر سینگل، شبیه ساز جهت آموزش مقدماتی و زیر ساخت اولیه عنوان کرد و گفت: اعضای کمیته فنی این رشته در کشور هفت نفر هستند و تاکنون ۱۶ استان در این رشته شروع به فعالیت کرده اند که استان سمنان نیز جزو این استان هاست.
سیدموسوی با بیان اینکه در این رشته مدال آور و ورزشکار حرفه‌ای در سطح بین‌المللی نداریم، چون این رشته نوپا در کشور است ادامه داد: در شهرستان شاهرود باشگاه سوارکاری آراسپ و مهر اقدام به شروع این رشته ورزشی نموده اند و، چون تلفیق ژیمناستیک و سوارکاری و زیر نظر فدراسیون سوارکاری است تلاش داریم در جهت تلفیق دو هیأت ورزشی و هماهنگی و همکاری بیشتر براییم.
مدیر برگزاری دوره کلینیک تخصصی کشوری ولتینگ در استان سمنان با بیان اینکه ۲۱ شرکت کننده از استان‌های سمنان، تهران، قزوین، آذربایجان غربی و گلستان در این دوره حضور داشتند و در کارگاه‌های تئوری و عملی شرکت و در پایان گواهینامه شرکت از طرف فدراسیون سوارکاری به شرکت کنندگان اعطا شد.
وی با تشکر از محمدحسین متولیان رئیس هیأت سوارکاری استان سمنان و عضو کمیته آموزش فدراسیون در راستای پیگیری برگزاری این دوره از اسماعیل قرائی رئیس باشگاه سوارکاری آراسپ نیز تشکر کرد و افزود: هدف از برگزاری این دوره که سوارکاران و ژیمناستیک کاران حرفه‌ای در آن شرکت داشتند، معرفی این رشته و جذب ورزشکاران علاقمند بوده است و این دوره‌ها ادامه خواهد داشت.
سیدموسوی خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی جواد باقری رئیس کمیته ولتینگ فدراسیون سوارکاری و کریم‌محمدزاده دبیر کمیته ولتینگ فدراسیون سوارکاری به تدریس پرداختند
در این دوره تخصصی یک روزه، رئیس هیات سوارکاری استان و شهرستان و رئیس کمیته ولتینگ استان سمنان حضور داشتند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار