ما می خواهیم مرهمی بر زخم ها و جراحات باشیم و آماده ایم هر گونه کمک و همکاری را داشته باشیم و برای مبارزه با این تهدید زیستی در کنار وزارت بهداشت برای خدمت به مردم باشیم
کد خبر: ۹۲۷۷۹۶۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

 بیشترین ظرفیت بسیج برای حمایت از وزارت بهداشت به کار گرفته شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سردار سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سردار سپهر در این نشست، ضمن خدا قوت به جامعه پزشکی و درمان کشور گفت: پزشکان و پرستاران در عرصه دفاع از سلامت مردم تلاش زیادی داشتند بطوریکه ما را به یاد دفاع مقدس و ارزش های انقلاب انداختند و افتخار دیگری در جامعه پزشکی خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه اولین سازمان و نهادی که در موضوع مبارزه با کرونا برای همکاری با وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرد، سازمان بسیج بود، اظهار داشت: از آن روز تا به حال بیشترین ظرفیت بسیج و سپاه برای حمایت و پشتیبانی از وزارت بهداشت به کار گرفته شد و 54 هزار پایگاه مقاومت را به 54 هزار قرارگاه زیستی مبدل کردیم و همچنین با تغییر ساختار، اداره بهداشت را به معاونت بهداشت و دفاع زیستی تبدیل نمودیم و 500 درمانگاه بسیج در سطح کشور را برای کمک به کادر درمان و وزارت بهداشت به کار گرفتیم و تمام اقشار 22 گانه بسیج در عرصه درمان فعال شدند.

سردار سپهر با اشاره به اینکه بسیج این آمادگی را دارد که در سایر عرصه ها نیز به کمک وزارت بهداشت برود، افزود: تجربه 40 ساله انقلاب ثابت کرده هر نهاد و دستگاه حاکمیتی برای برنامه ها و وظایف خودش، اگر از ظرفیت های مردمی استفاده کند، می تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: طبق فرامین مقام معظم رهبری بسیج موظف است در عرصه های مختلف، سایر دستگاه ها را یاری و حمایت کند.

سردار سپهر به اتفاقات سیل و زلزله در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر در این موارد کمک های بسیج نبود، دستگاه های اجرایی قادر به انجام وظایف خود نبودند.

وی به اشتغالزایی در کشور نیز پرداخت و گفت: زمان شروع شیوع کرونا 200 هزار ماسک در کشور تولید می شد ولی امروز بسیج اصناف روزانه 16 میلیون ماسک تولید می کند و ظرفیت افزایش آن به 30 میلیون ماسک در روز وجود داشته است که همین موضوع توانسته است 17 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد نماید.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین بر پای کار بودن ظرفیت مردمی تاکید نمود و اضافه کرد: ما می خواهیم مرهمی بر زخم ها و جراحات باشیم و آماده ایم هر گونه کمک و همکاری را داشته باشیم و برای مبارزه با این تهدید زیستی در کنار وزارت بهداشت برای خدمت به مردم باشیم.

ارسال نظرات