خبرهای داغ:
آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۴۸۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
آئین تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی در این نشست بر اهتمام بیشتر مسئولان ملی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: موضوع تذکر لسانی و همگانی نباید فقط منحصر به هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم باشد.
نماینده، ولی فقیه در استان با قدردانی از اعضای استانی این ستاد، همکاری بیشتر دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های مسئول در به نتیجه رسیدن طرح‌های امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد.
جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست با اشاره به پیشینه تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲، به فرامین رهبری در بدو تشکیل این ستاد اشاره و تاکید کرد: وظیفه این ستاد و زیر مجموعه استانی آن ایجاد زمینه‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی با ابزار‌های ترغیبی و تشویقی برای توجه ویژه آحاد مردم به انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه مسئولیت اجرایی این ستاد در استان‌ها تا پیش از این بر عهده فرماندهان سپاه بود تاکید کرد: برای جلوگیری از مشغله کاری فرماندهان و سپردن امرو اجرایی به افراد جوان طبق بیانیه گام دوم انقلاب مقرر شد بخش نظارت و راهبری این ستاد‌ها در استان با مسئولان سپاه و مسئولیت اجرایی با چهره‌های جوان و علاقمند باشد از این رو تا کنون دبیران ستاد‌ها در ۲۵ استان کشور معرفی شدند.
مدیر کل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز رویکرد جدید این ستاد در استان‌ها را پویاسازی و توجه به جوانب مغفول مانده امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از شیوه‌های جدید برشمرد.
حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به ۱۶ عرصه تخصصی مدون شده برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور خاطرنشان کرد: این ستاد علاوه بر مباحث عفاف و حجاب، به دنبال ایجاد روحیه مطالبه گری مردمی در بخش‌هایی نظیر، اقتصادی، اداری، اجتماعی، تفریحی و ورزشی، تعلیم و تربیت، فرهنگی، حقوقی، کارگری، بهداشت و درمان، هنرو رسانه، محیط زیست، گردشگری، مسئولین، مهندسی و مبارزه با مفاسد است.
در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات سردار حمید دامغانی، حجت الاسلام محسن انصاری نیا بعنوان دبیر جدید ساد احیای امر به معروف و نهی از منکر اسان سمنان معرفی شد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها