خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف ما از انعقاد تفاهم نامه با کانون انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی این است که گروه های جهادی تخصصی را در رسته های مختلف صنعت ساختمان تشکیل دهیم.
کد خبر: ۹۲۷۹۱۴۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی و کانون انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی در حسینیه محله موسی بن جعفر به امضا رسید.

 مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی در سال 99 ایجاد گروه های جهادی تخصصی و تقویت و توسعه فرهنگ و تفکر جهادی بین اقشار مختلف مردم و دستگاه های مردمی و اجرایی است.

 وی اضافه کرد: بیانیه رهبر انقلاب خطاب به جهادگران در سال گذشته و تاکید ایشان بر توسعه کمی گروه های جهادی و تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی بین مردم را مورد توجه قرار دادیم.

هنری با اشاره به پیگیری هایی که از اول سال با دستگاه های مختلف انجام شده است گفت: تفاهم نامه هایی را برای ایجاد گروه های جهادی تخصصی در دستور کار قرار دادیم و با توجه به ظرفیت هایی که در بحث انجمن صنفی کارگران ساختمانی است که بخش اعظمی از افراد در این حوزه در سطح استان فعالیت دارند بررسی های لازم انجام شد.

 وی ادامه داد: با توجه به بانک اطلاعاتی که در انجمن صنفی کارگران موجود بود. بالغ بر 12 هزار نفر در سطح استان افراد بیمه شده ای هستند که در این بخش فعالیت دارند و مشخصات آنها در اختیار انجمن است و برای اینکه ما از ظرفیت این افراد برای ایجاد گروه های جهادی تخصصی در رسته های مختلف صنعت ساختمان استفاده کنیم این تفام نامه منعقد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما از انعقاد تفاهم نامه این است که گروه های جهادی تخصصی را در رسته های مختلف صنعت ساختمان مثل جوشکاری، کاشی کاری، استادکار، بنا و گچ کاری و برق کشی ساختمان در این حوزه قرار دارد گروه هایی را تشکیل دهیم و بر اساس زمان، افراد به طور ماهیانه یا هفتگی بتوانند خدماتی به مردم مناطق محروم داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما آموزش مهارتی به جهادگران در حوزه های تخصصی صنعت ساختمان است اضافه کرد: با توجه به اینکه استادکاران ماهری در این حوزه ها در صنعت ساختمان داریم از ظرفیت آموزش میدانی و انتقال تجارب آنها به جهادگران بهره می بریم که کیفیت فعالیت جهادگران را در این راستا بالا ببریم.

هنری اظهار داشت: با توجه به اینکه گروه های جهادی  از اول امسال در سامانه ملی اطلس جهانی ثبت شده اند از ابتدای امسال بیش از 570 گروه جهادی جغرافیا محور را ثبت سامانه کردیم و تعداد گروه های جهادی نسبت به سال قبل که 350 گروه جهادی بوده افزایش قابل توجهی داشته است. در تلاشیم با انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاه ها و نهادهای مختلف بتوانیم امکان حضور گروه های جهادی در مناطق محروم را بالا ببریم.

وی بیان داشت: پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی که توسط  سازمان بسیج سازندگی  پیگیری اجرای آنها انجام می شود در مراحلی که نیاز باشد از ظرفیت گروه های جهادی بهره می گیریم.

هنری یادآور شد: از ابتدای سال گذشته در قالب طرح افتتاح 40هزار پروژه عمرانی سازمان بسیج که شروع شد تاکنون در استان بالغ بر 920 پروژه کوچک، زودبازده و عام المنفعه با کمک گروه های جهادی و توان نیروهای تخصصی مناطق آغاز شده است.

 وی ادامه داد: تاکنون قریب 900 پروژه به اتمام رسیده است این پروژه ها با ظرفیت مردم، کمک خیرین ، دستگاه های اجرایی و کمک های قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه تامین اعتبار می شوند و در مراحل اجرایی و در جاهایی که نیاز باشد از ظرفیت گروه های جهادی استفاده می شود.

گفتنی است، همزمان نیز گروه های جهادی تخصصی در محله موسی ابن جعفر بیرجند در منازل محرومین فعالیت دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها