خبرهای داغ:
سردار دهقان:

عرصه دفاع هیچ‌گاه پایانی ندارد/ نیروهای همدانی خود بیان و ترجمان «آب هرگز نمی‌میرد» هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم بازخوانی دفاع مقدس، گفت: اگر دوران دفاع مقدس را درست بازخوانی و بازشناسی کنیم فراموش نخواهیم کرد که عرصه دفاع هیچ‌گاه پایانی ندارد تا آنجا که نظام اسلامی ما بر مبنای اصول و پایه‌های اساسی خود استقامت و پایداری می‌کند و اصرار می‌ورزد.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۲۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

عرصه دفاع هیچ‌گاه پایانی نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین دهقان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان همدان در پادگان قدس با بیان اینکه توفیقی است برای من که در هفته دفاع مقدس در بین شما سربازان، جوانان، آینده‌سازان و امیدان عرصه جهاد و دفاع و شهادت و دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین حضور پیدا کنم، اظهار داشت: همدان از منظر تاریخی و تمدنی با تارک تاریخ و تمدن ایران اسلامی در عرصه‌های علم و جهاد و عرفان، فقاهت و علوم درخشان است.

وی با بیان اینکه در این دوران جدید ما همدان را به بزرگانی مانند شهید «مدنی»، شهید «همدانی»، شهید «چیت‌سازیان»، شهید «سلگی» و همه شهیدانی که ما امروز بر سر سفره آنان نشسته‌ایم، می‌شناسیم، افزود: امروز مردم عزیز و شریف همدان افتخار بهره‌مندی از حضور بزرگمرد علم و جهاد آیت‌اله شعبانی را دارد؛ او که در چهره مومنانه او همه زیبایی‌های اسلام و همه محبت و مهربانی و رافت و در عین حال عزت و عظمت و غرور را می‌توانیم ببینیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به حضار با بیان اینکه در چهره تک تک شما می‌توان چهره معصوم مقاوم شکست‌ناپذیر و پذیرای همه خطرات یعنی شهید «حججی» را دید، گفت: این آمادگی، اخلاص و صفا بزرگ‌ترین سرمایه ما برای دفاع از اسلام، حریم اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه ما خود را سرباز می‌دانیم و سرباز زیبنده‌ترین، غرورآفرین‌ترین و بالاترین عنوانی است که می‌توانیم برای خود قائل باشیم،افزود: یادمان نرفته که شهید «سلیمانی» در وصیت‌نامه خود بیان کرده است که در مزار من هیچ عنوانی را ذکر نکنید و «سرباز ولایت» نوشته شود.

سردار دهقان افزود: سربازی در جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین افتخار برای کسانی است که افتخار حضور در پیشگامی عرصه جهاد، مقاومت و پیروزی را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما و نسل ما پرتوفیق‌ترین نسل‌ها در تاریخ ملت خود و جهانیان هستیم چراکه ما قرن‌ها تاریخ بشر را تجربه کردیم، گفت: تحولاتی که در این دهه یا چند دهه اخیر در عرصه جامعه رخ داده اگر به گذشته برگردیم و تغییرات و تحولات را ببینیم که در چه بازه‌های زمانی رخ داده است باید قرن‌ها را نگاه کنیم ما قرن‌ها تاریخ بشر را در همین دوران کوتاه تجربه کرده‌ایم.

وزیر دفاع سابق با تاکید بر اینکه ما دیدیم که چگونه افرادی یا جهت‌هایی یا گروه‌هایی که مسیر طاغوت، ظلم، نفاق و تجاوز را انتخاب می‌کنند در همین دنیا به چه سرنوشت‌هایی دچار می‌شوند، گفت: امروز می‌بینیم که چگونه پایگاه‌های تمدنی دنیای غرب نشسته بر ثروت‌های عظیم مادی در حال لرزیدن است.

وی با بیان اینکه می‌بینیم چگونه تمامی ابزاری که برای بشر اعمال سلطه ایجاد کرده بود از کارایی افتاده است، افزود: دیدیم که جنگ اراده‌ها چگونه خود را به عرصه آورده و طرف پیروز را آن طرفی انتخاب کرده که علم به زمان، بصیرت و ایمان دارد و هدف مقدسی را دنبال می‌کند و در این مسیر نه تنها هیچ عامل و عنصری در او سستی و تردید ایجاد نمی‌کند بلکه هر روز عزم او را راسخ‌تر می‌کند.

سردار دهقان عنوان کرد: دوران ما عرصه‌ای شد که عمل بیانگر صداقت، اراده و ایمان و هدف شد، دورانی که حرف جای خود را باید به عمل می‌داد و مدعیان باید صحنه را ترک می‌کردند.

*عرصه دفاع عرصه آزمون بزرگی هم برای ما و هم برای دنیا بود

وی با بیان اینکه عرصه دفاع عرصه آزمون بزرگی هم برای ما و هم برای دنیا بود، گفت: باور ما این است جنگی که بر ما تحمیل شد جنگی نبود که صدام تصمیم بگیرد به کشور ما حمله و اراضی ما را اشغال کند و زیرساخت‌های ما را مورد هدف قرار دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: اساسا اگر صدام خودش ادعای ارضی داشت نسبت به جغرافیا و بعضی اختلافات دیرینه دو کشور بود و می‌خواست اقدامی را انجام دهد و این آمریکا بود که در رأس دشمنان قرار داشت چراکه انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین ضربه تاریخی را در این مقطع از زمان زد و ایران را از چنگال آنان بیرون کشید و حضور آمریکا را در منطقه غیر مشروع بیان کرد، دفاع از اسرائیل را یک امر نامشروع و نامطلوب عنوان کرد و عرصه جدیدی را در پیش نگاه ملت‌ها قرار داد اینکه می‌توان خارج از نظام سلطه، زیست عزتمندانه داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی به ملت‌ها نشان داد که به هر آنچه که اراده کنند می‌توانند دست پیدا کنند بنابراین نظام‌های پوشالی وابسته به دنیای غرب در منطقه ما احساس تزلزل کردند.

سردار دهقان با بیان اینکه یکی از مسئولین رژیم صهیونیستی که از بنیانگذاران این رژیم است بعد از پیروزی اسلام گفت لرزه بر اندام رژیم صهیونیسم افتاد، ابراز داشت: اسلام پا به عرصه حیات اجتماعی و سیاسی ملت ما و از آن طرف در عرصه سیاسی و اجتماعی ملت‌های مسلمان گذاشت بنابراین با به وجود آمدن این صحنه، دشمنان ما متحد شدند و آمریکا در رآس و در کنار آن اروپا و ناتو حتی اروپای شرقی و شوروی که به جبهه کفر معروف است به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: صدام ابزاری در دست این جریان فراگیر بود که خود را در مقابل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری ایران قرار داد و نمایندگی یافت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما فراموش نمی‌کنیم در دوران دفاع مقدس انواع سلاح روسی، فرانسوی، آلمانی و... در دست صدام علیه ایران به کار گرفته می‌شد، گفت: آنها به حمایت از صدام افتخار می‌کردند؛ نه تنها در عرصه تسلیحاتی بلکه در عرصه سیاسی در جمع‌های حقوقی و محافل بین الملل و سازمان ملل آن را به عنوان ابزار به کار گرفتند.

وی اضافه کرد: ملت ما یکه و تنها با تکیه بر قدرت لایزال الهی با ایمان به پیروزی تحت زعامت رهبری و فرماندهی حضرت امام(ره) جنگ خود را بر مبنای عقلانیت و تدبیر تا انتها به پیش برد و پیروزی را در آغوش گرفت.

*ضرورت بازخوانی دوران دفاع مقدس

سردار دهقان تأکید کرد: اینکه چه کسانی وارد عرصه دفاع شدند و با چه نیتی وارد شدند، عامل قدرتشان چی بود، اتفاقات رخ داده شده، اینکه بازیگران و پیروزان این صحنه چه کسانی بودند و چرا این جنگ رخ داد باید همه این سوالات را باید به یاد بیاوریم و دفاع مقدس را بازخوانی کنیم و به همین علت است که هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی یادآور شد: اگر دوران دفاع مقدس را درست بازخوانی و بازشناسی کنیم فراموش نخواهیم کرد که عرصه دفاع هیچ‌گاه پایانی ندارد تا آنجا که نظام اسلامی ما بر مبنای اصول و پایه‌های اساسی خود استقامت و پایداری می‌کند و اصرار می‌ورزد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز داشت: زمانی می‌توانیم بگوییم دشمنان ما دست از دشمنی برداشتند که مطمئن باشیم تسلیم تمامی آن چیزی که انقلاب و نظام ما را تعریف می‌کند شده باشند در حالی که آنها می‌خواهند ما تسلیم تمام خواسته‌های آنها باشیم اما باید بدانند که هرگز این ملت تسلیم نمی‌شود و سر تعظیم فرو نمی‌آورد و خواسته‌های نظام سلطه را نخواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه امروز تمام نیروهای مسلح، واحدها و سازمان‌های ما یک هویت، ماهیت، اراده، فرمانده و خواسته دارند، گفت: این فرماندهی بر عهده یک فقیه مجاهد و عالم به تمام ظرایف مبارزه، جامعه سازی و تمدن سازی، ظرایف روحی و روانی و به تمام ابزارهایی که دشمنان علیه ملت ما به کار می‌گیرند، هست.

سردار دهقان عنوان کرد: ما اوج اسلام و علم روز در همه عرصه‌ها را در رهبری عظیم الشان خود متجلی می‌بینیم و امروز این رهبری با کلامش دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جوامع را جهت می‌دهد، به جوامع قدرت‌بخشی می‌کند و آنها را آماده قدرت‌افکنی می‌کند.

وی ابراز داشت: ما امروز با شرایط سختی که دشمنان علیه ما ایجاد کردند مواجه هستیم و این واقعیت‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت؛ امروز کسی بر آمریکا حکمرانی می‌کند که به تمام معنی کلمه یک تروریست و ترجمان همه ایده‌های صهیونستی است، نشان و نماد از تمام خوی سلطه‌طلبی و تجاوزگری نظام سلطه در تمام حوزه‌ها و عرصه‌ها و یک آنارشیست به تمام معنا است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز حکمران آمریکا کسی است که با نام اول آمریکا هم آمریکایی‌ها را به منجلاب می‌برد و هم دنیای غرب را با بحران هویتی مواجه می‌کند و هم دنیا را دچار یک درگیری عمیقی کرده که از خود متنفر کرده است و در سازمان ملل که قرار است نماد صلح و امنیت جهانی باشد با افتخار اعلام می‌کند که دستور شهادت سردار سلیمانی را داده است.

وی اظهار داشت: آیا می‌شود تصور کرد کسی که ادعای رهبری جهانی و نمایندگی حقوق بشر را دارد، شهادت سردار «سلیمانی» را برای خود افتخار و ابزاری برای زمینه‌سازی و استقرار و تداوم قدرت خود در موضع ریاست جمهوری تلقی کند.

* عرصه دفاع و جهاد همچنان وجود دارد

سردار دهقان با بیان اینکه وجدان‌های بیدار جامعه بشری هیچ گاه چنین ذلت و خفتی را نمی‌پذیرد که فردی مانند ترامپ حاکم باشد، گفت: وای بر بشریت و اسلام اگر فرد یزید گونه‌ای مانند ترامپ بر دنیا حکومت کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه و ملت ما با چنین نظام و با چنین خوی و صفتی مواجه است، گفت: عرصه دفاع و جهاد همچنان وجود دارد و در این میدان در دنیا ملتی که برای این عرصه برگزیده شده ملت ما است و بسیجیان، ارتشیان و پاسدارن ما پیشانی حضور ملت ما در این عرصه جهاد و مجاهدت هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: با خلوص و باورمندی و داشتن ایمان قاطع به نصرت الهی و حضور همگانی مردم و اتکا به داشته‌های داخلی و باور به اینکه دشمن در همه صحنه‌ها و سطوح با ما از نظامی گرفته تا ادراکی، شناختی و ... درگیر شده است، می‌توانیم این عرصه را با پیروزی همراه کنیم و در اینجا بحث بصیرت و تبعیت معنادار می‌شود.

* ایمان و عمل صالح دو روی سکه هستند

وی با بیان اینکه امروز حضور آگاهانه همراه با عمل صالح نیاز است، گفت: ایمان و عمل صالح دو روی سکه هستند و باید به خاطر داشته باشیم که شرایط سخت بحران‌ها است که جوهره انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

سردار دهقان افزود: ملت ما، نظامیان، علما و بزرگان ما مرد عمل بوده و هستند و خطر را می‌پذیرند، ایثار و فداکاری می‌کنند و برای ملت، عزت ناموس و سرزمین خود ارزش قائل هستند و برای این ارزش بزرگ حاضر هستند بالاترین دارایی ارزشمند خود را که جان و آبروی آنها است را به صحنه آورند.

وی با بیان اینکه با خلوص و توکل به خدا و پذیرش نصرت الهی همه سنگرهای دشمن قابل فتح است، گفت: جنگ تحمیلی حادثه کوچکی نبود، اینکه ۸ سال یک ملت گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین جنگ را خودش مدیریت کند و در این صحنه بماند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر این ملت آن جنگ را پشت سر گذاشت می‌تواند در عرصه فرهنگی و اقتصادی نیز بر تنگناهای دشمن غلبه پیدا کند و شرط این کار اخلاص عمل مومنانه، همدلی ملت باهم، تقسیم سختی‌ها و شرایط بین همگان، حضور عالمانه و امید به نصرت الهی، توکل به قدرت لایزال الهی و تبعیت بدون چون و چرا از رهبری است و این شاه‌ بیت چیزی است که برای ملت ما قدرت خلق کرد، عزت آفرید، امنیت ایجاد کرد و از این پس نیز عزتمندانه آن را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای همدانی خود بیان و ترجمان «آب هرگز نمی‌میرد» هستند، گفت: شهید «سلگی» گمنامانه بدون ادعا با تمام خلوص فقط برای رضای خدا و با ترجیح آن چیزی که ما به آن منافع مردم می‌گوییم جهاد و مبارزه کرد در حالی که دو پا نداشت به عنوان رئیس ستاد تیپ انصارالحسین(ع) در مرصاد جنگید و تا آخر در مسیر پایدار و استوار ماند.

سردار دهقان با بیان اینکه هر کسی که گمنامانه در راه خدا قدم بردارد بزرگ‌ترین و بلندترین نام را خدا برای او در جامعه بشری رقم می‌زند و او را ماندگار، جاودان و صاحب نفوذ و تاثیر، اسوه و الگو می‌کند، ابزار داشت: ما از این الگوها بسیار داریم و نیاز است همواره به آنان اقتدا کنیم و از این مسیرها طی کنیم و پیش برویم.

وی با بیان اینکه چرا امروز باید جامعه ما از بیکاری رنج ببرد، جوانان ما نگران آینده باشند، تورم افسار گسیخته ملت ما را رنج دهد و مردم ما احساس امنیتی برای فردای خود از منظر بهره‌مندی مادی نداشته باشند و شاهد مظاهر فساد و افشای آنها در دادگاه‌ها باشیم، گفت: این‌ها زیبنده جامعه‌ای که این بحران‌های بزرگ را پشت سر گذاشته نیست چراکه ملت ما فراتر از این توان دارد و مشکلات قابل حل و رفع است فقط باید مسئولیت‌پذیر باشیم و مردم را به صحنه بیاوریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بیماری کرونا بحث کوچکی نبود، گفت: دنیا با همه پیشرفت علمی و سازمانی خود در مواجه با این ویروس منحوس ناتوان جلوه کرد.

وی با اشاره به اینکه ما توانستیم آن را مهار و مدیریت کنیم، چراکه مردم در صحنه بودند، اظهار داشت: در زلزله بسیجیان و ملت ورود کرده و مشکل را حل کردند بنابراین اگر بستر حضور مردم را فراهم کنیم مشکل قابل حل است اگر امیدمان را به جز خدا به کسی نبندیم اگر تکیه خود را به جز ملت خود به هیچ دولت و مسئولی ندهیم، قادر خواهیم بود مشکلات را حل کنیم و این از جنگ با صدام و همه دنیا سخت‌تر نیست.

سردار دهقان با بیان اینکه ما به حضور همه جانبه مردم در همه صحنه‌ها نیاز داریم، تصریح کرد: در عرصه فرهنگی، اقتصادی و رزمایش همدلی و کمک مومنانه باید حضور داشته باشیم.

* هر اقدامی از سوی دشمنان با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده از سوی ملت ایران روبرو خواهد شد

وی با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند اگر ترامپ از برجام خارج شود می‌توانند ظرف سه ماه سبب فروپاشی اقتصاد جامعه ایران شده و با ایجاد نارضایتی در مردم  و آشوب فراگیر به اهداف خود برسند، اظهار کرد: ما به رئیس‌جمهور آمریکا، ترامپ می‌گوییم هر صفتی که برای تو گفته‌اند که زیبنده شخصیت تو است، بازی کردن با دم شیر پیامد میمونی برای تو ندارد.

مشاوره فرمانده معظم کل قوا در امور صنایع دفاعی با بیان اینکه بسیج کشورهای مرتجع منطقه برای پیوستن به اسرائیل و به رسمیت شناختن به هیچ عنوان آرمان فلسطین را از بین نمی‌برد، گفت: با امضا کردن قرارد صلح ۴ رئیس بی‌هویت، امنیت اسرائیل را افزون نمی‌کند این خشم فرو خفته ملت‌های عرب و مسلمان را فروزان خواهد کرد، انفجاری رخ خواهد داد و همه بافته‌ها را از هم پریشان و همه بازیگران را از اقداماتشان پشیمان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یقین داریم آمریکا درس‌های بسیار بزرگی از دفاع مقدس ما آموخته است، گفت: شاید اشتباه کرده و بخواهد عرصه جدیدی علیه ملت ایران ایجاد کند اما باید بداند هر اقدامی از سوی آنها با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده از سوی ملت ایران روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار