خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا در سطح استان را به دقت و حساسیت ویژه ای رصد و کنترل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۶۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه پایش برنامه های واکسیناسیون پیشگیرانه بر علیه بیماری آنفلوانزا با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای مربوطه با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا به ترتیب اولویت گروه های هدف در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی انجام می شود، افزود: دادگستری کل استان بر تمامی مراحل توزیع و تزریق این واکسن نظارت کامل می کند.

وی اظهار داشت: به منظور پیشگیری و برخورد با افرادی که در اندیشه سوء استفاده از وضعیت پیش آمده بوده و از هم اکنون برای ایجاد بازار سیاه و توزیع واکسن تقلبی یا قاچاق آن به خارج از کشور برنامه ریزی می کنند، دادگستری آذربایجان شرقی تمهیداتی اندیشیده است.

موقری ادامه داد: امسال با توجه به وجود بیماری کرونا و همچنین در معرض آسیب قرار داشتن افرادی که در رده های سنی بالای ۶۵ سال و پایین تر از پنج سال می باشند و نیز افرادی که دارای بیماری های زمینه ای شامل گروه های پرخطر هستند، تزریق واکسن آنفلوانزا لازم و ضروری است.

وی با بیان این نکته که تزریق این واکسن هیچ تأثیری در بهبود یا پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد، یادآور شد: مردم اطمینان داشته باشند ساز و کار لازم برای شناسایی و اختصاص واکسن به تمامی گروه های مورد نیاز و هدف و نظارت کامل بر آن پیش بینی شده است.

موقری اضافه کرد: باید توجه دشت که واکسن آنفلوانزا به همان اندازه که برای افراد یاد شده ضروری است به همان میزان برای افرادی که از سلامت جسمی برخوردارند غیرضرور و حتی در مواردی با توجه به عوارض این دارو می تواند مضر نیز باشد.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی برای واکسینه کردن افراد اولویت دار نسبت به بیماری های فصلی، تاکید کرد: به سبب احتمال وجود برخی داروهای تقلبی، دستگاه های مسوول مکلف به نظارت بر نحوه پخش، قیمت و کنترل داروهای موجود در بازار هستند.

موقری گفت: با رعایت بهداشت فردی و استفاده از طب سنتی اسلامی می توان به سادگی از سرایت و آلودگی به ویروس آنفلوانزا جلوگیری و از شیوع بیماری کرونا نیز پیشگیری کرد.

این مقام مسئول ضمن هشدار به سو استفاده کنندگان از وضعیت موجود برای احتکار و ایجاد بازار سیاه دارو، تاکید کرد: دستگاه قضایی آذربایجان شرقی با ایجاد کنندگان بازار سیاه، احتکار کنندگان واکسن و همچنین واردکنندگان و فروشندگان واکسن های تقلبی برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

ارسال نظرات