سرهنگ دستجانی گفت:دفاع مقدس نجات اسلام بود و در همه ی دوران انقلاب اولویت لبیک به ندای ولایت و دفاع از اسلام است.وجود انگیزه های الهی بر ذهن های رزمنده مستولی بود و کسی برای مادیات پست دنیا در جبهه هاحضور نیافت.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۶۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت:اگر تاریخ ۲۰۰ سال قبل ایران رامطالعه کنیم جز حقارت و خفت چیز دیگری نمی‌بینیم و یک نمونه‌ی آن اینکه ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران جدا و در اختیار بیگانگان قرار گرفت و هیچ جایگاه و هویتی در منطقه نداشتیم.

اما به برکت نفس مسیحایی حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران بیدار شد و انقلابی را به وجود آورد که شعارش ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم هست و این یک شعار محوری بود که آرمان‌ها و اصول انقلاب حول این محور حرکت می‌کند. امروز به برکت مجاهدت ها، و عظمت جهاد در اوج قدرت در عرصه‌های علمی، پزشکی، دفاعی و نظامی قرار داریم و در رتبه برترین‌های دنیا هستیم.

دستجانی در خصوص ضروریات و اهمیت پاسداشت دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:از تشابهات آن دوران با اکنون ائتلاف قدرت‌های ظالم دنیا در برابر کشور اسلامی ایران بود که دائما در حال طراحی جنگ سخت، نیمه سخت و سرد شامل نظامی، فرهنگی و اقتصادی بر علیه مردم عزتمند ایران اسلامی هستند بلکه شاید بتوانند این این انقلاب را به شکست بکشانند ولی زهی خیال باطل که این مردم امام حسینی اهل سازش و زیر بار حرف زور نیستند و با تمام وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی پای آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا هستند، چونکه درس ایثار و مقاومت رو به زیبایی مشق کردند.

فرمانده سپاه ساوه عنوان کرد:دشمن درصدد تحریف تمام ارزش هاست من جمله دوران زرین دفاع مقدس، شهید و شهادت که بر همه‌ی ما واجب است که به تبیین و پاسداشت دوران طلایی دفاع مقدس بپردازیم و نکته‌ی حائز اهمیت اینکه تجربیات دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم و اینکه با توجه به حضور جوانان در جبهه‌ها و اتخاذ تدابیر و طراحی عملیات‌های بسیار سخت و دشوار اکنون هم مشکلات و بحران‌های اقتصادی و فرهنگی به دست توانمند جوانان انقلابی و جهادی متخصص باز خواهد شد کمااینکه نمونه‌ی آن را در عرصه‌های علمی، پزشکی، دفاعی نظامی، هسته‌ای و اقتصادی دید ه. ایم.


وی گفت:نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود و اینکه خائنین و خودفروخته‌ها کلمه‌ی شهید را از سردر کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف کنند، زیرا با شهادت است که درخت این انقلاب جان تازه تری می‌گیرد و آرزوی ملت مکتبی مسلمان تجارت جان با خداوند متعال هست و اگر روح شهادت از جامعه رنگ ببازد، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

دستجانی افزود:دفاع مقدس نجات اسلام بود و در همه‌ی دوران انقلاب اولویت لبیک به ندای ولایت و دفاع از اسلام است. وجود انگیزه‌های الهی بر ذهن‌های رزمنده مستولی بود و کسی برای مادیات پست دنیا در جبه‌ها حضور نیافت. از عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس ایمان و اعتقاد رزمندگان به خدا، روحیه اطاعت پذیری از ولایت فقیه و برخورداری رزمندگان از هوش و ذکاوت بود.


فرمانده سپاه ساوه در خصوص چرایی تحریف دفاع مقدس گفت:دفاع مقدس برای ملت ایران اعتماد به نفس و پشتوانه شجاعت فراهم کرد و با محوریت مقاومت و ایستادگی بر دشمن پیروز شدیم و الان دشمن به دنبال اعتبارزدایی قدرت‌های انقلاب که همان دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات