امام‌جمعه اردکان با بیان اینکه ما امروز به فضائل اخلاقی و حالات معنوی دفاع مقدس محتاج هستیم، گفت: دفاع مقدس سرمایه اجتماعی عظیمی است که باید قدر بدانیم.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۳۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام‌جمعه اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) به بیان نشانه‌های منافق پرداخت و گفت: آن حضرت فرمودند؛ از نشانه‌های منافقان بی‌حرمتی به پیرها، حاملان قرآن و امام و رهبر عادل است.
وی ضمن گرامیداشت نهم مهرماه روز جهانی سالمندان، افزود: لازم است به خودمان یادآوری کنیم که این پیشکسوتان و پیر‌ها از دیدگاه اهل‌بیت خیلی احترام دارند و باید اکرام شوند این موضوع جوان‌گرایی و ایجاد فضای جوان‌گرایی که در کشور مطرح شده باعث نشود که ما از نیکی به بزرگ‌تر‌ها و قدرشناسی از زحمات آن‌ها غفلت کنیم.
امام‌جمعه اردکان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس سخنرانی جامع و تحلیلی درباره شروع جنگ، علت پیروزی ما و مطالب دیگری داشتند؛ یکی از موضوعاتی که اشاره کردند این بود که یک ویژگی دفاع مقدس بروز فضائل اخلاقی و عروج معنوی و عرفانی رزمندگان بود.
وی اظهار داشت: ما امروز به فضائل اخلاقی و حالات معنوی دفاع مقدس محتاج هستیم چراکه فضای امروز جامعه غفلت آور است. دفاع مقدس سرمایه اجتماعی عظیمی است که جوانب مختلفی دارد و ما باید آن را حفظ کنیم و قدر بدانیم.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: بنابر روایات اهل‌بیت، ابلاغ پیام شهدا ما را در ثواب جهاد آن‌ها شریک می‌کند و ما امروز می‌توانیم این کار را انجام دهیم و این پیام‌ها را به نسل بعد منتقل کنیم که یکی از این راه‌ها برگزاری یادواره‌های شهداست چراکه این یادواره‌ها فاصله نسلی بین ما و رزمندگان دفاع مقدس را جبران می‌کند و باعث می‌شود که نسل جوان با فضای جنگ و دفاع مقدس آشنا بشوند.
خطیب نماز جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به شرایط بیماری و کرونا برای زیارت اربعین و آخر ماه صفر و مراسم‌هایی که در روستای توت برگزار می‌شد باید برنامه‌های جایگزین در شهر اجرا شود، کمک مؤمنانه به نیازمندان و دانش آموزان نیازمند یا برپایی مجالس عزاداری که مسائل بهداشتی در آن رعایت می‌شود از بهترین جایگزین‌هاست.
وی افزود: میزان بافرهنگ بودن و قانون مداری ما در شرایط خاص ازجمله در شرایط کرونایی مشخص می‌شود و اگر ما ادعا داریم که مردم بافرهنگ و قانون‌مدار هستیم باید به این دستورات بهداشتی توجه کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به گلایه مردم از ضعف شدید نظارت‌ها، گفت: مردم ما از نبود و ضعف شدید نظارت‌ها بر بازار در سطح کشور، استان و در شهرستان اردکان گلایه‌مند هستند و این ضعف شدید نظارت‌ها در کشور ما یک مشکل بزرگ است.
وی افزود: گرانی‌ها کمر برخی از مردم را خم کرده است. بار‌ها هم گفته‌ایم مشکل مردم فقط با کمک مؤمنانه حل نمی‌شود، اگر چه کمک‌های مؤمنانه خیلی گره گشاست و باید باشد، اما باید کاری اساسی انجام شود ما دیگر نمی‌دانیم چطور بگوییم و چه فرد و گروهی را مخاطب قرار دهیم که به داد مردم برسید.
امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: امیدواریم که دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه مسئولین دست‌به‌دست هم بدهند و قدم‌های بزرگ‌تر و ملموس‌تری بردارند تاکمی از این فشار بر مردم کم شود و از نظر روحی و روانی امیدوارتر شوند و دل‌بستگی آن‌ها به‌نظام و مسئولین بیشتر شود.
ارسال نظرات